NM 2014 - billettsalg og utstillere til publikums favoritt

Som førstereisgutt har jeg et par spørsmål komitéen eller veteraner kanskje kan svare på?

1. Hvordan foregår avstemmingen?
2. Er utstillere stemmeberettiget?
3. Er det anledning for utstillere å sample øvrige utstillere (hvis det er lov å si), og får også disse utlevert glass?

Drøye tre uker igjen - det gledes!

Ta tilbake det gamle stemmesystemet med lapper. Det var skikkelig nedtur å gå rundt på PF 2013 og vite at konkurrentene hadde mange  flere stemmer når kvelden var halvveis. 

nordtvedt skrev:
Ta tilbake det gamle stemmesystemet med lapper. Det var skikkelig nedtur å gå rundt på PF 2013 og vite at konkurrentene hadde mange flere stemmer når kvelden var halvveis.

Veldig enig i at det gamle stemmesystemet var bedre. I fjor var riktignok første gang jeg stilte, men har vært der som stemmegivende publikum flere ganger før og føler at det var mer spenning da, og at langt færre ble påvirket av hva andre hadde stemt/hvor flinke noen deltagere var til å mase på stemmer.

En fordel med kulesystemet er vel derimot at flere brukte stemmene sine.
Men det blir jo litt skeivt hvis noen som i det gamle systemet ikke brød seg om å stemme, gir stemmene i det nye systemet til utstillere som står og trygler om kuler

Den med størst laug/ flest venner vinner, PF er ikke en rettferdig konkurranse, men sosial morro.
Eneste ulempen med slik det var i fjor var at det ble veldig synlig når laugsvennene til et laug fikk beskjed om å legge kulene i boksen før de gikk "for å drikke".

Da har jeg vel fått indirekte svar på spørsmål nummer 1 ;) (avstemming med lapper tidligere, med kuler i bokser i fjor)

DavidJ skrev:
Veldig enig i at det gamle stemmesystemet var bedre. I fjor var riktignok første gang jeg stilte, men har vært der som stemmegivende publikum flere ganger før og føler at det var mer spenning da, og at langt færre ble påvirket av hva andre hadde stemt/hvor flinke noen deltagere var til å mase på stemmer.

Ettersom arrangementet ikke er utsolgt enda, burde det være fullt mulig å holde av, for eksempel, 20 plasser til flere frivillige hjelpere og gjennomføre stemmetelling med papirsedler. Jeg er imidlertid ikke helt sikker på om det er fornuftig bruk av ressurser.

Det tenkte jeg rett og slett ikke på, Gustav, jeg ser helt klart fordelen med kulesystemet opptellingsmessig.

Det var forøvrig ikke ment som klaging, vi har hverken best øl eller flest venner til stede så vi hadde ingen illusjon om å gjøre det bedre, tvert om ble vi overrasket over hvor mange stemmer vi fikk på et par av bryggene.
Vi er med fordi det er moro :)

glennrlie skrev:
Som førstereisgutt har jeg et par spørsmål komitéen eller veteraner kanskje kan svare på?

1. Hvordan foregår avstemmingen?
2. Er utstillere stemmeberettiget?
3. Er det anledning for utstillere å sample øvrige utstillere (hvis det er lov å si), og får også disse utlevert glass?

Drøye tre uker igjen - det gledes!

Det er lagt opp til tilsvarende avstemmingssystem som i fjor, da bruker vi kuler, i år bruker vi noe annet  :)

Klar over problemet som blir nevnt med kjedelig å ikke få stemmer, men det 20 ekstra for å telle er jeg ikke tilhenger av.

Utstillere får glass of stemmer

Og utstillere er med på festen og kan gå rundt å stemme på den de vil.

Kan vi få ett endelig svar på antall medbryggere som kan bli med?
Utgangspunktet er at i fjor kunne vi ha med en medbrygger pr øl vi tok med. I år forstår jeg at det kun er en medbrygger punktum. Men over her i diskusjonen ser jeg at Cral kommenterer
Lars G: Dere har tre brygg, og er 4 personer?
Kan ikke person 3 melde seg på med person 4 som medbrygger på et av bryggene da? Så kan du og person 2 stå som brygger og medbrygger på de to første?

Jeg trodde reglene av i år var at kun brygger og medbrygger fikk være med? Dvs fikk billetter.

Dr. Klems Laboratorium stiller i år med to ulike bidrag, men dobbel batch av begge. Dvs hvertfall 80 liter. Fortsatt bare en brygger og en medbrygger som får billett? Dvs Kun to billetter til Dr. Klems Laboratorium, resten må vi kjøpe?

Beklager forvirringen min her...

Det som vel menes her er at om Daniel, Per, Pål og Espen har 2 brygg de skal stille med, kan de melde seg på på følgende måte (for at alle skal nyte av gratis inngang):

Daniel stiller med brygg A, og har Per som medbrygger
Pål stiller med brygg B, og har Espen som medbrygger

Dette forutsetter da at Daniel og Pål er Norbrygg-medlemmer.

DanielSj skrev:
Jeg syntes det manglet en event på facebook for NM del 1 Publikumsfavoritten, så jeg opprettet en uoffisiell en. Jeg har bare sakset info fra forumet her, så administratorene får bare kvele meg om dere får lyst.

Ingen kveling, men jeg oppfattet et lite spark bak og fikk ut fingeren for å lage en offisiell event:
https://www.facebook.com/events/709313459098895
Håper det ikke blir for mye rot med to?

DanielSj skrev:
Jeg trodde reglene av i år var at kun brygger og medbrygger fikk være med? Dvs fikk billetter.
Dr. Klems Laboratorium stiller i år med to ulike bidrag, men dobbel batch av begge. Dvs hvertfall 80 liter. Fortsatt bare en brygger og en medbrygger som får billett? Dvs Kun to billetter til Dr. Klems Laboratorium, resten må vi kjøpe?
Beklager forvirringen min her...

For å gjøre ting lettere for meg å skrive så:
4 personer, Dr Klem 1, Dr Klem 2, Dr Klem 3 og Dr klem 4.
2 brygg, brygg 1 og brygg 2

Om Dr Klem 1 står som brygger av brygg 1, kan han ta med seg Dr Klem 2 som medbrygger, og da kan Dr Klem 3 kan ta med seg brygg 2 og ha med seg medbryggen Dr Klem 4,

Alternativt, Dr Klem 1 tar med seg brygg 1 og 2, og kan ta med seg Dr Klem 2 som medbrygger. Dr Klem 3 og Dr Klem 4 må kjøpe billetter

Er det gjort noen vurderinger rundt elektronisk avstemning? Ville vel spart en del arbeid og ressurser så snart en fungerende løsning hadde vært på plass. Gjenbrukbart også.

Forsjellige  løsninger er vurdert, men vi har ikke funnet en løsning som virker grei nok.

Husk at vi har med masse folk som har tatt et par øl for mye til å kjøre hjem.

Den beste ideen vi har vært innom er qr code, men ikke alle har smart telefon :(

For all del; har du (eller noe andre) et tips til en grei løsning for avstemnning så kom gjerne med den. NM komiteen har løsning for årets NM - PF på plass, men vi er åpne for forslag, enten for årets, eller for neste års.

Her er noen momenter å tenke påe:

Folk er ikke edru, å sette opp stemne urner et annet sted kan medføre mye feilstemming
Ikke alle har smarttelefoner
Folk kan ikke få stemme så mye de vil, kun 3 stemmer per personer (som enten kan gå til et, eller til tre forsjellige brygg)
ikke kreve mye mer jobb enn fjorårets løsning.

Hei, jeg vil bare dobbeltsjekke en ting. Jeg er påmeldt publikumsfavoritt, sammen med min medbrygger. Jeg har mottatt billett (fra eventbrite) der kun jeg og mitt navn var ført opp - fungerer denne som inngangsbillett for begge oss to?

Tilbake
Topp