Finn Berger
Moderator
Slik jeg oppfatter diskusjonen, er det gitt en massiv tillitserklæring til dommerne. Det er ikke dommerne, men systemet som har vært diskutert. Det er et viktig skille. Å mene at systemet innafor rimelighetens grenser bør utformes slik at det blir så vanskelig som mulig for mistenksomme sjeler å mistenke at noe galt kan skje, er ikke å erklære mistillit til dommerne.Jeg håper nå alle har fått blåst ut litt frustrasjon og at vi kan legge diskusjonen bak oss og fokusere på alt det positive.
Norbrygg og NM bygger all sin virksomhet på tillit. Vi har tillit til dommerne på samme måte som vi har tillit til alle deltakerne. Uten denne tilliten rakner alt. Vi er ikke i mot endringer, men ikke dersom de bygger på mistillit.
Vi sliter allerede med synkende interesse for å bistå som tillitsvalgte og dommere. En diskusjon som den over, hjelper ikke på en slik trend.
Norbrygg skal være preget av åpenhet og god dialog. Alle kan derfor komme med forslag. Mistenkeliggjøring fremmer ikke dette.
Jeg ber dere derfor tenke på hvor og hvordan dere formidler forbedringer. Forumet er ikke alltid riktig sted.
Som jeg har sagt tidligere, vil prosess- og regelendringer diskuteres før NM26. Vi endrer hverken regler eller prosesser for et pågående arrangement.
Det er NM komiteen som beslutter dette, og ikke deltakerne.
Igjen, vi tar gjerne imot konstruktive forslag, men de som ønsker å påvirke beslutninger kan kun gjøre det som frivillige fra innsiden - beslutninger tas ikke fra utsiden. I dette ligger en oppfordring til å melde seg til tjeneste.
Igjen - vi er alltid åpne for gode forslag. Bruk gjerne adressen nm@norbrygg.no til dette.
Med ønsker om et fredfullt og godt gjennomført NM
Hilsen Morten
Hva som utgjør "rimelighetens grenser" blir vel det springende punkt når vi skal ta stilling til reglene videre framover.
Sist redigert: