NM 2025, den store diskusjonstråden

Med årets begrensninger ( 2 øl per klasse og 1 øl per type per brygger) lurer jeg litt på klasse 13….

F.eks. En 9A Belgisk Blonde med grønnsakstiksetning (13A), den dømmes som klasse 13 eller klasse 9? Kan jeg i teorien levere inn både en øl av typen 9A og en øl av typen 13A med base i 9A uten å få noen av dem «diskvalifisert» ?
Det er ikke diskutert, så da må svaret bli at det kan du.
Husk at i kl 13 må alle tillegg du oppgir kunne smakes i ølet

Med årets begrensninger ( 2 øl per klasse og 1 øl per type per brygger) lurer jeg litt på klasse 13….

F.eks. En 9A Belgisk Blonde med grønnsakstiksetning (13A), den dømmes som klasse 13 eller klasse 9? Kan jeg i teorien levere inn både en øl av typen 9A og en øl av typen 13A med base i 9A uten å få noen av dem «diskvalifisert» ?
Woops !
2 øl pr. klasse har gått meg hus forbi.
Jeklare!
Da må det en liten omrokkering til. Har en mørk lager for mye .
Flaks at det ble nevnt her.

Har 8-10 kandidatøl

Har nå satt en foreløpig prioriteringsliste.
1. Saison
2. Amerikansk IPA
3. Golden Ale
4. Old Ale
5. Norsk Pils
6. Belgisk Blonde
7. Doppelbock
8. Tysk Pils
9. Altbier
10. Tysk Pils

Hastverk er lastverk sies det, og det stemmer vel mange ganger!

Har prøvd å komme i mål med to brygg like før NM for å "fylle opp kvoten" og begge ser ut til å være mislykket

Smak på den første var skuffende dårlig, og i skrivende stund har gjæring på siste batch stoppet 10 poeng over forventet FG(!) - det har jeg ikke opplevd på flere år!

The changes and new regulations say that a brewer can enter a maximum of six beer styles for the Championship? Of these six, only two to one class?

The changes and new regulations say that a brewer can enter a maximum of six beer styles for the Championship? Of these six, only two to one class?
Maximum six contributions in total, maximum two contributions per competition class, and maximum one contribution per beer style. Per brewer.

Jeg mener det.

Har forøvrig nettopp registrert det jeg henta i dag, så alt skal være i orden. (Bortsett fra at jeg begynner å utvikle allergi mot gaffa samt en del annet tvilsomt folk finner på, så de som har brukt det kan nok dessverre ikke regne med å komme videre fra Lunner:)!!!)
Ok, har ikke levert til deg denne gangen men til Oslo klubbhuset.

Takk for at dere på nytt arrangerer NM. Et kjempetiltak. Konkurransen kompliseres av at adressen øllet skal sendes til er godt gjemt vekk. Er det noen som vet hvor flaskene skal sendes?
Hei Bjørn. Når du skal hente ut etikettene på konkurranse.norbrygg.no står det der. Men om det er vanskelig å finne:
Randsfjordlinna 340
2730 Lunner

Konkurrannen kompliseres også av at flere ikke har lagt ved telefonnummeret mitt - som skal være greit tilgjengelig. Da får jeg ikke melding fra Posten i Posten-appen. Og telefonen min er så gammel at den ikke tar Digipost-appen. Jeg får ikke melding på papir lenger om uavhentede pakker, slik jeg har fått tidligere, så dette har nesten gått galt.

Jeg skulle ønske folk gadd lese instruksjonene ordentlig.

Har forøvrig skaffa ny telefon, men tar ikke sjansen på å gå over til den før dette er over:).

Nå er øl sendt etter alle kunstens regler. Ser at det tidligere i tråden har vært tema rundt «nøytrale flasker bokser» Flasker skal slik jeg tolker det leveres med ensfargede korker uten merking på disse. Farge sies det ikke noe om. Om bokser har annen farge på lokk enn boksen forøvrig, så må vel reglene håndheves likt? Det står ikke at boks og lokk skal ha samme farge? Kan noen klargjøre dette?

Nå er øl sendt etter alle kunstens regler. Ser at det tidligere i tråden har vært tema rundt «nøytrale flasker bokser» Flasker skal slik jeg tolker det leveres med ensfargede korker uten merking på disse. Farge sies det ikke noe om. Om bokser har annen farge på lokk enn boksen forøvrig, så må vel reglene håndheves likt? Det står ikke at boks og lokk skal ha samme farge? Kan noen klargjøre dette?
Kan vanskelig tenke meg at det er noe problem. Jeg reagerer i alle fall ikke på det.

Styr unna rosa lokk e.l kanskje, ellers tenker jeg det går fint

Tilbake
Topp