NM Historien Vinnere, Finaler med mer.

Eramik

Norbrygg-medlem
Jeg har lenge savnet en bedre oversikt over NM vinnere, finalister og oppskrifter med mer.

Ideelt sett skulle oppskriftene ligget i en søkbar database, men det er en svær jobb som neppe er særlig realistisk for en dugnadsdrevet organisasjon. Da får dette være godt nok til noen har tid og kapasitet til å organisere på en bedre måte. På denne måten håper jeg det blir enklere å finne tidligere vinnere og aktuelle oppskrifter.

Aktuelle NM artikler finnes i arkivet, det er kun mulig å bla til side 5 her, men ved å manuelt endre til 6, 7, etc i adresselinja så finner man flere artikler. Jeg har i hovedsak fokusert på vinnere, resultater og oppskrifter (der det er tilgjenglig).

Konkurranseoppskrifter:

NM 2020
Årets hjemmebrygger 2020 @Jørgen O
Resultater 2020

NM 2019
Årets hjemmebrygger 2019 @Holmentoppen
Resultater 2019

NM 2018
Årets hjemmebrygger 2018 @Høgfeldt
Resultater 2018

NM 2017
Årets hjemmebrygger 2017
Resultater 2017

NM 2016
Årets hjemmebrygger 2016
Resultater 2016
Vinneroppskrifter 2016

NM 2015
Årets hjemmebrygger 2015
Resultater 2015
Vinneroppskrifter 2015

NM 2014
Årets hjemmebrygger 2014 + Intervju
Resultater 2014

NM 2013
Årets hjemmebrygger og Resultater 2013

NM 2012
Årets hjemmebrygger og Resultater 2012

NM 2011
Årets hjemmebrygger og Resultater 2011

NM 2010
Årets hjemmebrygger og Resultater 2010

NM 2009
Årets hjemmebrygger og Resultater 2009 @Gahr

NM 2008
Årets hjemmebrygger og Resultater 2008

NM 2007
Resultater 2007
Vinneroppskrifter 2007

NM 2006
Resultater 2006
Vinneroppskrifter 2006

NM 2005
Resultater 2005
Vinneroppskrifter 2005

NM 2004
Resultater 2004

NM 2003
Resultater 2003
Vinneroppskrifter 2003

NM 2002
Resultater 2002
Vinneroppskrifter 2002

NM 2001
Resultater 2001
Vinneroppskrifter 2001

NM 2000
Resultater 2000

NM 1999
Resultater 1999

NM 1998
Resultater 1998
Vinneroppskrifter 1998

NM 1997
Resultater og vinneroppskrifter 1997

Sist redigert:

Eirik KG

Norbrygg-medlem
Veldig bra initiativ :)

Linken til Resultater 2017 viser til 2018.

Eramik

Norbrygg-medlem
Veldig bra initiativ :)

Linken til Resultater 2017 viser til 2018.

Takk, da er det i det minste en annen som har sett på dette.

Jeg er forresten ikke sikker på at dette er beste oppsettet, men det er en start. Om det er ønske om å få gjort det tilgjengelig på sidene får noen med tilgang kikke på det der, eventuelt fortelle meg hvordan jeg kan lage sider.

Forresten lenkene videre på 2020 resultatene er døde. Kan noen med tilgang kikke på dette?

Sist redigert:

gustavf

Sentralstyre
Takk, da er det i det minste en annen som har sett på dette.

Jeg er forresten ikke sikker på at dette er beste oppsettet, men det er en start. Om det er ønske om å få gjort det tilgjengelig på sidene får noen med tilgang kikke på det der, eventuelt fortelle meg hvordan jeg kan lage sider.

Forresten lenkene videre på 2020 resultatene er døde. Kan noen med tilgang kikke på dette?
Jeg har tilganger og skal få kikket på det.

Kan jeg nevne at jeg begynner å bli mer og mer aggresiv når noen sier at Wordpress er et velfungerende system?

Eramik

Norbrygg-medlem
Da har jeg begynt å legge inn i regneark, ferdig med årene 2020 til 2016.

Savner oppskrifter for 2021, er dette lagt ut en plass @gustavf ?

Eventuelt om @Einar Michelsen (jeg fant din Einar :) ) @roedskjegg78 og andre kan dele sine oppskrifter fra Brewfather eller lignende sider skal jeg få lagt disse inn.

Finnes det noe med gode kunnskaper i Excel?
Det hadde vært interessant å få en statistikk på hvilken brygger som har flest plasseringer i NM og hvilke stiler som har har flest plasseringer, dette kan vel gjøres ved å hente informasjon i de forskjellige regnearkene.

Sist redigert:

Eramik

Norbrygg-medlem
Nei, der legges de ikke. I årets NM samlet vi ikke inn oppskrifter i konkurransesystemet og det var kun norgesmestrene som sendte inn oppskrift.
Skjønner ikke helt hvorfor de ikke kan legges der (også). Er det ikke greit å ha oppskrifter samlet? Om det kun er vinnere og premierte som ligger fra 2021 betyr vel ikke så mye?

gustavf

Sentralstyre
Skjønner ikke helt hvorfor de ikke kan legges der (også). Er det ikke greit å ha oppskrifter samlet? Om det kun er vinnere og premierte som ligger fra 2021 betyr vel ikke så mye?
Fordi dette er en del av påmeldingssystemet. Det er ikke egentlig et sted vi "publiserer" oppskriftene, men innsyn i påmeldingene som deltagerne fyller inn når de melder seg på. Ettersom vi tok bort kravet om at alle skulle fylle inn oppskrifter når de meldte seg på, så er det ingen informasjon å vise der.

Norgesmesterne har sendt inn oppskrifter utenom dette systemet.

Dette var et valg som ble gjort for å gjøre det enklere å melde seg på NM. Vi så også at mange la inn veldig ufullstendige oppskrifter, slik at verdien av dem ble ganske begrenset.

Eramik

Norbrygg-medlem
Fordi dette er en del av påmeldingssystemet. Det er ikke egentlig et sted vi "publiserer" oppskriftene, men innsyn i påmeldingene som deltagerne fyller inn når de melder seg på. Ettersom vi tok bort kravet om at alle skulle fylle inn oppskrifter når de meldte seg på, så er det ingen informasjon å vise der.

Norgesmesterne har sendt inn oppskrifter utenom dette systemet.

Dette var et valg som ble gjort for å gjøre det enklere å melde seg på NM. Vi så også at mange la inn veldig ufullstendige oppskrifter, slik at verdien av dem ble ganske begrenset.
Ah, en teknisk forklaring, ja gir det mening. Takk.

roedskjegg78

Norbrygg-medlem
Da har jeg begynt å legge inn i regneark, ferdig med årene 2020 til 2016.

Savner oppskrifter for 2021, er dette lagt ut en plass @gustavf ?

Eventuelt om @Einar Michelsen (jeg fant din Einar :) ) @roedskjegg78 og andre kan dele sine oppskrifter fra Brewfather eller lignende sider skal jeg få lagt disse inn.

Finnes det noe med gode kunnskaper i Excel?
Det hadde vært interessant å få en statistikk på hvilken brygger som har flest plasseringer i NM og hvilke stiler som har har flest plasseringer, dette kan vel gjøres ved å hente informasjon i de forskjellige regnearkene.
Her er årets Stabockoppskrift

Vedlegg

• Brewfather_StlenStabock25l_20211123 (1).pdf
    116 KB · Sett: 22
Topp