Noe er galt med 3C Doppelbock. Her er en quiz, hvordan skal setningen "DMS og ..." fullføres?
Oxycaps er greit, men korker med motiv får ikke passere.Korker med motiv f.eks humlekongler eller oxycaps blir det problem?
Oxycaps er greit, men korker med motiv får ikke passere.
Da går de ikke.Oxycaps jeg kommer over og har brukt har motiv
Da går de ikke.
Det vil jeg tru funker greit.men går det å cappe fort av også på med vanlige korker tro..
Oxycaps har vel ingen funksjon, så vidt jeg har forstått. I verste fall stjeler de aroma fra ølet. Så kanskje øker du sjansene ved å korke om.
Mener vi hadde det der oppe i Hva skal du brygge i dag en gang for ikke så lenge sida. En fyr hadde gjort et eksperiment som viste nokså tydelig at det ikke hadde noen funksjon. (I motsetning til det å fylle flaskene helt opp.)Tja, tenkte nå jeg ville prøve. På de siste batchene har jeg korka noen med og
uten(utenom den ene batchen) for å se om det er no forskjell, men har så langt ikke merket no
Jeg har hatt en del korker (oxycaps) med motiv tidligere. Brukte bare litt fint sandpapir på motivet og ga toppen en runde med akrylmaling i samme farge som korken. Aldri noe disk i NM av den grunn.
Legg flaskene i fryseren til de er skikkelig kalde. Ta de ut, og kork om.Korker med motiv f.eks humlekongler eller oxycaps blir det problem?
Jeg veit ikke om det er nødvendig. Når du jekker opp, frigjør du litt CO2, og om du kjapt smetter på en ny kork og korker, trur jeg skaden blir minimal.Legg flaskene i fryseren til de er skikkelig kalde. Ta de ut, og kork om.
Det er vel bare bra at det siver opp litt co2.Jeg veit ikke om det er nødvendig. Når du jekker opp, frigjør du litt CO2, og om du kjapt smetter på en ny kork og korker, trur jeg skaden blir minimal.
Ja, det var det jeg mente. Du vil få inimalt med innblanding av luft om du er litt kjapp.Det er vel bare bra at det siver opp litt co2.
Nå gjelder vel rabattene kun på råvarer?Nå har både Brewshop og Ølbrygging bokser på lager, både 0,5 og 0,44, så her er det bare å dra fram medlemskortet og få nytte av rabattene.