NM regler

Oxycaps har vel ingen funksjon, så vidt jeg har forstått. I verste fall stjeler de aroma fra ølet. Så kanskje øker du sjansene ved å korke om:).

Tja, tenkte nå jeg ville prøve. På de siste batchene har jeg korka noen med og uten(utenom den ene batchen) for å se om det er no forskjell, men har så langt ikke merket no
 
Tja, tenkte nå jeg ville prøve. På de siste batchene har jeg korka noen med og
uten(utenom den ene batchen) for å se om det er no forskjell, men har så langt ikke merket no
Mener vi hadde det der oppe i Hva skal du brygge i dag en gang for ikke så lenge sida. En fyr hadde gjort et eksperiment som viste nokså tydelig at det ikke hadde noen funksjon. (I motsetning til det å fylle flaskene helt opp.)

Men dette blir off topic - eller er kanskje nyttig for folk med ikke-nøytrale oxycaps på øl de har tenkt å sende inn?
 
Jeg har hatt en del korker (oxycaps) med motiv tidligere. Brukte bare litt fint sandpapir på motivet og ga toppen en runde med akrylmaling i samme farge som korken. Aldri noe disk i NM av den grunn.
 
Det er også mulig at det bare er best for ocd'en. Bittelitt siv i forhold til litt siv spiller kanskje liten rolle i forhold til den termiske hastigheten til O2 ene.

Så kjapp er kanskje det viktigste.
 
Tilbake
Topp