NM2011 og publikums favoritt med SPEIDEL som hovedpremie

Er det mulig å få sett resultatlisten fra PF? Den tipper jeg vil være ganske forklarende ift at ikke nødvendigvis det beste brygget vinner, men de med flest venner..
 
Hvis man ville, kunne man godt tatt den kommentaren ganske ille opp, Kyrre. Jeg kan nemlig veldig vanskelig se for meg at de 8-10 folkene som var der fra lauget vårt skulle ha tippet avstemningen i noen retning, og jeg aner ikke om de folka stemte på vårt brygg engang. Jeg er sikker på at det var mange av de andre bryggerne som også hadde venner på besøk på NM.

At det er et element av show, presentasjon og så videre i Publikums Favoritt, derimot, er selvsagt utvilsomt.
 
Ok, ser at den kommentaren kom litt feil ut. Jeg mener ikke at brygget deres ikke fortjente seieren! Men jeg synes det er litt dumt at før arrangementet starter så sier alle at KHL kommer til å vinne pga de har flest publikumere til å stemme på seg.. Og så skjer akkurat det! Derfor kunne det være morsomt å se resultatlisten for å se om det var jevnt i toppen eller ikke..
 
Kyrre D K skrev:
Ok, ser at den kommentaren kom litt feil ut. Jeg mener ikke at brygget deres ikke fortjente seieren! Men jeg synes det er litt dumt at før arrangementet starter så sier alle at KHL kommer til å vinne pga de har flest publikumere til å stemme på seg.. Og så skjer akkurat det! Derfor kunne det være morsomt å se resultatlisten for å se om det var jevnt i toppen eller ikke..

Jeg fikk ikke med meg at folk snakket om det. Det har hvertfall ikke vært noen kampanje fra vår side. :)

Jeg håper også at resultatlisten kommer online snart - Eduard?
 
Som det er nevnt tidligere er PF et sirkus, og mye avgjøres av venner, venners venner, show og selvsagt smak. 8-10 stk. med et brygg på 1.plass gir nok ganske god uttelling når spredningen av stemmer er såpass stor som jeg regner med at den var. Men at det var en ufortjent seier sier jeg overhodet ikke :)

Takk for en strålende fest folkens, jeg blir nok fast inventar på NM fremover :biersmile:  Og takk for skyssen med Trønderbussen, det var definitivt en hyggelig oppvarming til arrangemanget, og en fin debriefing på vei tilbake :skitbra:
 
Jeg vil tro plassering i lokalet hadde ganske mye å si i år.
Det var masse folk (for mange?) som sto i kø hele kvelden. De som var plassert i hjørnene fikk ikke promotert sitt øl i det hele tatt.

Men hva skal man si? Det er jo dødsbra at hjemmebrygging er i ferd med å bli en så stor greie :)

Gratulerer til alle vinnere uansett! Hadde en super kveld! (Litt for super....au...)
 
bekkern skrev:
Jeg vil tro plassering i lokalet hadde ganske mye å si i år.
Det var masse folk (for mange?) som sto i kø hele kvelden. De som var plassert i hjørnene fikk ikke promotert sitt øl i det hele tatt.
Stod ikke 2.plass i PF i et hjørne? :)
 
Bjarte H skrev:
bekkern skrev:
Jeg vil tro plassering i lokalet hadde ganske mye å si i år.
Det var masse folk (for mange?) som sto i kø hele kvelden. De som var plassert i hjørnene fikk ikke promotert sitt øl i det hele tatt.
Stod ikke 2.plass i PF i et hjørne? :)

bra svar :)
jeg hørte likevel dette fra en som hadde snakka med folk i (tydligvis et annet) hjørne
hehe
 
Jeg har ikke tatt meg tid i dag til å legge ut alle resultatene til PF ennå, mest fordi jeg trengte å lande litt etter 2-3 ukers intensiv opplading og gårsdagens høydepunkter. Men jeg kan røpe, fra den håndskrevne tellelisten jeg fant her, at vinnerbrygget hadde fått 185 poeng, mens nr 2 fikk 118, og at den ble meget tett fulgt av nr 3 med 117 poeng.

Dette med hjørneplassering snakket jeg litt om i dag med noen besøkere, og det var nok litt uheldig. Det har selvfølgelig alt å gjøre med den tilgjengelige plassen, og det sier seg selv at styret snart vil begynne jobben med å heve både selve arrangementet og alt annet med foreningen. :)
 
Å - hjørner kan være fine de!  Sto selv i et hjørne og vi hadde hendene fulle med å skjenke, prate, ordne med småtjafs å tygge på og prate - fra begynnelse til slutt... 

MVH

Morten M
 
Jeg stod i et hjørne, men tenkte ikke så mye på det. Noen har nevnt i etterkant at det var vanskelig å finne meg/oss. Godt øl, kul show factor, fett tappeutstyr og mange venner er viktig for å vinne. Jeg kan skrive under på at picnic faucet ikke er kult, duken vår var marmorert i øl og kyllingklubbefett  ;D
 
Den største utfordringen slik jeg ser det er å få alle til å stemme upartisk...
Hørte flere steder folk si at "dette var det beste øllet jeg har smakt" men når de da fikk høre at de burde stemme på den øllen, kom det tydelig frem at de allerede hadde forhåndstemt.. Litt trist egentlig, da mange av de som virkelig prøvde å stemme frem det de mente var det beste øllet "ikke blir hørt"

ikke sikkert det er noe å gjøre med dette, og at det kommer kanskje alltid til å være slik!

selv sto vi bortgjemt i et hjørne og hadde et forykende show med parykker og ølmat :) Vi hadde det så morro at vi kommer garantert til å være med neste år også ;)

Richard: Du var alt for tipsy til å tenke på det... ;)
 
Martin E og Kristiania Studentene har jobbet mye med NM og gjennomføringen. Klart man får gode venner av det, de hadde også meget godt øl og fin bar. Det er viktige faktorer for å vinne PF, syntes det var meget fortjent, men ikke overraskende.
 
1.plassen i PF var helt sikkert vel fortjent, gratulerer så mye!
PF, på den måten det arrangeres her, vil alltid ha innslag både av seriøs ølsmaking, kompisstemming, rølpefyll og tilfeldigheter. Det gjelder å ikke ta det for alvorlig, det er først og fremst moro, med en bit anerkjennelse i tillegg.
Havnet selv på fjerdeplass med kun tre kompiser i salen. Kjenner jeg er veldig fornøyd! ;D

Gratulerer til alle vinnerne og de som stemte! Etter en slik kveld er vi alle vinnere, og en kjempetakk til styret, dommerkomite og alle som har jobbet ræva av seg for å lande dette!
 
Takk for resultatene, Eduard - deilig å se at det var relativt klar margin til andreplassen i fh.t. diskusjonen om hvem som har flest venner. :)

Det skal også nevnes at alle de som var der fra lauget, var der for å jobbe for Norbrygg - vi sto i døra, hjalp til med å ta imot PF-deltagere, telte stemmer osv osv.

Neste år regner jeg med enda skarpere konkurranse!
 
Gratulerer Martin!
IPA'en deres var knallbra! Jeg stemte på dere.

Vi er stålende fornøyd med en tredjeplass i PF.
Hadde også bare tre kompiser innenfor dørene, så myten om at man må ha mange venner for å gjøre det bra i PF er litt overdrevet, synes jeg.

Totalt sett så synes jeg at den direkte kontakten med "konsumenter" og andre bryggere er mye mer verdifull tilbakemelding enn de stikkordene som skribles ned på dommerskjemaene til flaskekonken.

Takk til alle de som stilte opp og jobbet som frivillige for å gjøre denne kvelden til en kjempefeiring av godt øl!
 
bidland skrev:
Totalt sett så synes jeg at den direkte kontakten med "konsumenter" og andre bryggere er mye mer verdifull tilbakemelding enn de stikkordene som skribles ned på dommerskjemaene til flaskekonken.

Jeg er enig med deg i at kontakten med andre bryggere - og "med-geeker" - er det mest verdifulle.
Jeg tror samtidig at tilbakemeldingen fra dommerne er mer usminket enn de du får med direkte kontakt med konsumentene over bordet der og da.
Noen av de ølene som vi smakte - var øl som jeg slettes ikke falt for, uten at jeg fortalte det - der og da. Noen var tilogmed (etter min ringe forstand) sure - uten at jeg sa det heller.
Jeg tror derfor at det er verdifull informasjon som kan komme frem gjennom flaskekonkurransen, som ikke vil komme frem gjennom PF.
(Nå er det selvfølgelig mulig at noen var mer direkte enn det jeg var....)
 
Bidland:

Du hadde jo en kul kasse å ha tappekranene i, og så hadde du råtøffe tappehåndtak (whitelabs rør med humle og korn). Sånt gir et veldig godt inntrykk, så må jeg også si at jeg digget IPA-en din, akkurat så humlet som jeg liker det.

Me like!
 
Tilbake
Topp