NM2011 og publikums favoritt med SPEIDEL som hovedpremie

Bjarte H skrev:
Hvordan fordeles poengene ut fra stemmeseddelen? Er det 3 poeng for 1.plass, 2 poeng for 2.plass osv.?

Ja.

bidland skrev:
Gratulerer Martin!
IPA'en deres var knallbra! Jeg stemte på dere.

Takk! Neste gang skal vi tørrhumle enda litt til. :)

Richard skrev:
Du hadde jo en kul kasse å ha tappekranene i, og så hadde du råtøffe tappehåndtak (whitelabs rør med humle og korn). Sånt gir et veldig godt inntrykk, så må jeg også si at jeg digget IPA-en din, akkurat så humlet som jeg liker det.

Me like!

Enig! Utrolig god idé. Den patenten tror jeg at jeg skal kopiere på det kommende femkranersanlegget vårt!
 
Feedbacken fra positivt overraskede publikummere som var skeptiske til hvete var veldig givende, også positiv feedback fra kjennere som satte pris på varianten vår. Jeg kunne gått hjem uten en premie og fortsatt hatt en knallkveld, det å nå helt opp til andre plass var helt sinnsykt mye bedre enn forventet. Jeg drev også heftig reklame for brygg 22, som jeg likte spesiellt godt. Da jeg i dag så at dere lå ett usselt poeng bak meg lo jeg litt for meg selv, det var jaggu nære på:)

har allerede begynt å pønske ut en plan for å danke ut KHL neste år...

planen er enkel;

brygg et bedre øl...
 
Torgny Olai Carlsen skrev:
har allerede begynt å pønske ut en plan for å danke ut KHL neste år...

Jeg veit ikke helt om vi er klare for å møte disse forventningene... :) Tror det kan bli meget vanskelig å hente hjem PF neste år også, gitt...
 
ja det er nok rimelig uforutsigbart hvordan det går i den klassen, men du verden så moro å delta uansett.

Artig også å få så forskjellig type feedback, en øl-nerd som analyserte ølet opp og ned, og strødde om seg med fag-uttrykk, Og noen jenter som helt enkelt karakteriserte ølet som orgasmisk.
 
Et tips til neste år vil kanskje være å la det være opp til publikum å stemme? Altså å ikke dele ut stemmeseddel til deltagere.. Det er vel også det som ligger i ordet, publikumsfavoritt? Bare et forslag.. ;)
 
Kyrre D K skrev:
Et tips til neste år vil kanskje være å la det være opp til publikum å stemme? Altså å ikke dele ut stemmeseddel til deltagere.. Det er vel også det som ligger i ordet, publikumsfavoritt? Bare et forslag.. ;)
Eventuelt å ha en egen liten avstemning mellom deltakerne før publikum kommer, med forbud om å stemme på egne brygg, og så et PF som vanlig bare uten deltakernes egne stemmer?
 
Bjarte H skrev:
Eventuelt å ha en egen liten avstemning mellom deltakerne før publikum kommer, med forbud om å stemme på egne brygg, og så et PF som vanlig bare uten deltakernes egne stemmer?

Vi for vår del startet smakningen umiddelbart etter generalforsamlingen, og var kommet ganske langt i runden før klokka ble 19:00, og publikum kom.
Etter 19:00 ble forholdene langt mer kaotiske, og muligheten for å snakke med bryggerne ble redusert kraftig.

Hvis jeg skulle få ønske meg noe - måtte det være at tiden Norbryggs medlemmer fikk med deltakerne i PF var lengre, slik at vi fikk vist alle brygg lik "rettferdighet" i både tid og oppmerksomhet.
Sagt på en annen måte: Alle mine tre stemmer, gikk til øl som jeg smakte før kl 19:00 - og hvor vi hadde fått diskutert med bryggerne, og snakket med dem. Ølet smaker mye bedre (tro det eller ei) for mitt vedkommende når en lidenskapelig brygger forteller om detaljene i brygget.

Kanskje kan det tilogmed være slik:
Generalforsamling fredag kveld
Rigging av utstyr PF fredag kveld/lørdag formiddag
Inngang Norbryggs medlemmer fra kl 14:00 (eller noe slikt)
Smakninger Norbryggs medlemmer, samt PF's gjester
Åpning for alle fra kl 19:00

DET tror jeg hadde vært - for oss Norbrygg-medlemmer - et suverent opplegg.
 
Bjarte H skrev:
Kyrre D K skrev:
Et tips til neste år vil kanskje være å la det være opp til publikum å stemme? Altså å ikke dele ut stemmeseddel til deltagere.. Det er vel også det som ligger i ordet, publikumsfavoritt? Bare et forslag.. ;)
Eventuelt å ha en egen liten avstemning mellom deltakerne før publikum kommer, med forbud om å stemme på egne brygg, og så et PF som vanlig bare uten deltakernes egne stemmer?

Er det lov å stemme på eget brygg ?
 
Oddvar Demmo skrev:
Bjarte H skrev:
Kyrre D K skrev:
Et tips til neste år vil kanskje være å la det være opp til publikum å stemme? Altså å ikke dele ut stemmeseddel til deltagere.. Det er vel også det som ligger i ordet, publikumsfavoritt? Bare et forslag.. ;)
Eventuelt å ha en egen liten avstemning mellom deltakerne før publikum kommer, med forbud om å stemme på egne brygg, og så et PF som vanlig bare uten deltakernes egne stemmer?

Er det lov å stemme på eget brygg ?
Det er ingen kontroll på dette...
 
Børge B skrev:
Sagt på en annen måte: Alle mine tre stemmer, gikk til øl som jeg smakte før kl 19:00 - og hvor vi hadde fått diskutert med bryggerne, og snakket med dem. Ølet smaker mye bedre (tro det eller ei) for mitt vedkommende når en lidenskapelig brygger forteller om detaljene i brygget.

Jeg savner, sånn generelt, et større fokus på NM som hjemmebryggertreff. Nå blir det rigging av stand, generalforsamling og fest.
 
gustavf skrev:
Børge B skrev:
Sagt på en annen måte: Alle mine tre stemmer, gikk til øl som jeg smakte før kl 19:00 - og hvor vi hadde fått diskutert med bryggerne, og snakket med dem. Ølet smaker mye bedre (tro det eller ei) for mitt vedkommende når en lidenskapelig brygger forteller om detaljene i brygget.
Jeg savner, sånn generelt, et større fokus på NM som hjemmebryggertreff. Nå blir det rigging av stand, generalforsamling og fest.

Samtidig er inngangsbillettene en av hovedinntektene - men jeg er helt enig.
Kanskje over to dager ?
Medlemmer på fredag, og publikum på lørdag ?
 
Selv om det er veldig, veldig mye større, så kan man kanskje kikke litt på hva de gjør «over there»:
http://www.ahaconference.org/
 
Var det mange som gikk tom for øl?.  Tenkte bare på om det neste år skulle komme 1000gjester, da må vi vel ha flere bryggere eller mere øl pr brygger.
 
Keep it coming, denne infoen er viktig for oss for å finne ut av hva som er det ideelle forholdet mellom antall deltakere og antall tilstedeværende besøkere, bryggere og gjester til neste NM.  :yes:
 
hadde to fat med samme slag øl, gikk tom da Eduard gikk på scenen ca. fat nr 2 var jeg litt mer sjenerøs med, så det gikk tom rett over 23 engang.. 36 liter øl ga vi vekk...
 
Tilbake
Topp