NM2011

Det er bra du nevner det, Roba. Bak kulissene jobber styret og dommerkomitéen ivrig med en hel del saker angående NM2011, og vi ønsker at det blir mange som deltar også i år.

Vi tar høyde for at det kan bli enda flere påmeldte brygg i år enn tidligere, og for at det blir en fest uten like håper vi også at så mange som mulig vil kunne stille med øl i PF-klassen. Når det gjelder premieringen så har vi ikke helt avklart verdien på premiene ennå. Så langt vi kan se vil de uansett være fullt på høyde med i fjor, om ikke betydelig høyere. Det blir igjen gavekort til de tre beste brygg i hver hovedklasse i flaskekonkurransen, samt at Nøgne Ø brygger årets hjemmebrygg. I publikums favoritt vil vi ha i overkant av 30 små splitternye corneliusfat (9 liter) å fordele blant de >30 brygg med høyest poengsum, samt gavekort for de som blir høyest plassert. Vi har tidligere nevnt at vi jobber med å dra i land en skikkelig fin premie til vinneren i publikums favoritt og vi lover at denne premien alene er verdt deltakelse i klassen publikums favoritt.  :yes:

Avklaring rundt premiering og sponsing vil vi ha ved slutten av måneden.

[size=12pt]Så, sørg for å ha øl til flaskekonkurransen klar, og hiv dere på brygging av øl til publikums favoritt (om ikke dette allerede er gjort, for vi satser på over 50 brygg her), da blir det garantert et festlig hjemmebryggerarrangement som man ikke lett vil glemme! [/size] :brygging:
 
Hei, vurderer sterkt å delta for første gang på nm.
Muligens et dumt spørsmål, men allikevel:
Ser at i flaskekonkurransen har klart definerte klasser.
Må man holde seg innenfor klassekriteriene for å bli bedømt og evt håpe på en ok score?
(Har en wit jeg har trua på, men den har jeg blandet inn endel karamell i.)

mvh ole
 
Er klassen "5K Mørk sterk belgisk ale (kvadruppel)" fjernet fra konkuransen, eller er den kun falt ut av påmeldingsskjemaet?
 
bozo skrev:
Hei, vurderer sterkt å delta for første gang på nm.
Muligens et dumt spørsmål, men allikevel:
Ser at i flaskekonkurransen har klart definerte klasser.
Må man holde seg innenfor klassekriteriene for å bli bedømt og evt håpe på en ok score?
(Har en wit jeg har trua på, men den har jeg blandet inn endel karamell i.)

mvh ole

Velg den øltypen som du mener passer best for ølet ditt, eventuelt plasser den i en av X-kategoriene (Annen lys lager, Annen mørk lager osv..)
Da dukker det opp et felt med "Spesifiser type", hvor du kan skrive Imperial Porter, Saison, vinterøl, eller annen beskrivelse av ølet.
Hvis ikke karamellen preger wit´en i særlig grad, kan den gå som 3K Belgisk Wit, hvis ikke velger du 3X Annen lys lager, og skriver Wit med karamell/karamellwit.
Vær imidlertid klar over at det enkelte forumdeltakere er også dommere, så unngå å avsløre for mye her, og bruk heller PM hvis det trengs.

Jeg liker et sitat jeg riktignok ikke husker helt: Den som stiller spørsmål, er dum i et øyeblikk. Den som lar være, er dum for alltid. ;D
 
Mulig dette står noe sted, men får alle dommerskjema/vurderingen av sitt insendte bidrag? Eller er det kun topp x?
 
Jonask skrev:
Mulig dette står noe sted, men får alle dommerskjema/vurderingen av sitt insendte bidrag? Eller er det kun topp x?

Alle får dommerskjema. Vi satser på at alle innsendte bidrag skal vurderes av to dommere i en innledende runde, men det kan være at en erfaren dommer dømmer alene, og alle disse skal fylle ut dommerskjema.
 
Er nybakt hjemmebrygger og ny på forumet, og lurer på om NM2011 er et åpent arragemag for de som ikke harvtenkt å ndelta i konkuransen? Ser dette som en fin anledning til å komme nærmere inn på de mer erfarne bryggerne på forumet, og få litt kontakt med miljøet.  8)
 
Tilbake
Topp