Noen som opplever lignende? Svidd i kokekjele

Veldig irriterende. Har avkok på under 10% i timen. Dette er vel ikke normalt. Lager mye hveteøl.
Opplever at jeg får mer belegg i bunn dersom jeg ikke fjerner hotbreake.
Samme på både 36L / 50L og Caso
Vasker alt mellom hvert brygg

Men, det blir jo sånn her etter koking.. Eller, over tid iallefall. Men den var jo skinnende ren for to batcher siden. Jeg er nysgjerig på hvordan "kokebloblene" ser ut hos andre som bruker caso, hos meg, hvis jeg tester med bare vann så kommer de bare fra midten, der hvor den flekken er, derfor jeg mistenker sanwichen litt.

Vet ikke om dette er relevant fremdeles, men i dag husket jeg å få tatt bilder av hvordan det koker på caso'en min.

Rett før kok:
2017-07-27 16.44.08.jpg

Når det koker:
2017-07-27 16.46.52.jpg

Kjelen min er 36 cm i diameter, så det er vel i en sone på vel 15 cm det kommer bobler/koker fra.
Dette er også det området som har litt grums som sitter fast etter kok, men som lett lar seg skrubbe vekk. Etter sist brygging brukte jeg bare vann for å løse det opp og skrubbe bort.

Den markerte sonen på caso'en er 24 cm, men om det faktisk er så langt ut induksjon sonen går vet jeg ikke.
I bruksanvisningen står det at kasseroller med diameter mindre enn 17,5 cm eller større enn 26 cm ikke er optimal på platen.
Da kan det jo kanskje være slik at induksjon sonen er 17,5 cm? Stemmer det med området du får fastbrenning Miguel?

Vet ikke om dette er relevant fremdeles, men i dag husket jeg å få tatt bilder av hvordan det koker på caso'en min.

Rett før kok:
Vis vedlegget 32449

Når det koker:
Vis vedlegget 32450

Kjelen min er 36 cm i diameter, så det er vel i en sone på vel 15 cm det kommer bobler/koker fra.
Dette er også det området som har litt grums som sitter fast etter kok, men som lett lar seg skrubbe vekk. Etter sist brygging brukte jeg bare vann for å løse det opp og skrubbe bort.

Den markerte sonen på caso'en er 24 cm, men om det faktisk er så langt ut induksjon sonen går vet jeg ikke.
I bruksanvisningen står det at kasseroller med diameter mindre enn 17,5 cm eller større enn 26 cm ikke er optimal på platen.
Da kan det jo kanskje være slik at induksjon sonen er 17,5 cm? Stemmer det med området du får fastbrenning Miguel?

Jessir. Koker helt likt hos meg. Men den fastbrenningen har jeg konkludert med at ikke er noe problem, det går lett av.

Tilbake
Topp