• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Noen som selger litt malt i Trondheim

Hei.
Har lenge prøvd meg på brygging av ølsett og ekstraktbrygging,  men nå er utstyret på plass til all grain brygging. Ser jo at i trøndelagen er det relativt få butikker som selger malt,  så lurer på om noen har noen kilo å selge. Skal man handle online blir fort frakt prisen grusom høy. Ser at petit kjører til trondheim iblant,  men få turer før jul ser d ut som.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 
Sist jeg bodde i byen, så hadde Vin og Råstoffhuset i Brattørgata typisk noen poser med malt liggende. Ellers useriøs butikk, så bestill fra Petit.
 
Vinråstoffhuset har en del malt, humle og tørrgjær, men prisene er høye og oppbevaringen ikke helt på stell.

Petit sine nettsider ser det ut som om de har begynt å ta betalt for å kjøre ut varer... Stemmer det? I så fall koster det ikke mye mer å få varene med posten, i alle fall for oss som bare kjøper litt om gangen.
 
Da jeg bodde i kollektiv i Trondheim for et år siden så bodde jeg 100 m fra den sjappa. Bestilte vanligvis fra Petit, men hvis jeg en bryggedag fant ut at jeg manglet noe vesentlig var det kjekt å kunne rusle ut og kjøpe noe på 5 min. Men, det frister ikke akkurat å kjøpe bryggeråvarer/utstyr fra en butikk som hovedsaklig selger løsneser...
 
Tilbake
Topp