Noen som vet noe om denne?

Tom N

 
En kompis har bestilt en bryggemaskin. Kan ikke huske å ha sett denne noe sted. Vet derfor ingenting om den utenom bildet. Noen som vet hva dette er for noe?Bryggekjele.jpg
 
Støtt heller en bryggebutikk som kan gi deg mye bedre service og som du har nytte av i mange år fremover. De fleste selger Grainfather, vil du ha noe rimeligere så har du brygging.no som selger Bratberg kompaktbrygger og olbrygging.no som selger Beer Brew 30 og 60.
 
Har også kjøpt en for noen timer siden. Har tenkt å gjøre noen forbedringer på den som kan være nødvendige, feksl å isolere kjelen, tross at 2.generasjon nå har litt tykkere kjele enn den aller første. Tror rett og slett at det er samme leverandør som selges som Bratberg Kompatkbrygger. De ser så å si like ut, og det samme utstyret følger med (dvs silekar og vørterkjøler). Har tenkt til å sette inn en mer nøyaktig termostat, samt sirkulasjonspumpe. og dessuten isolere med liggeunderlag. Fikk dette for kr 2450,- og syns det er en god start. Har intil nå bare brygget ekstrakt og ølsett. Hvis du har en lokal bryggesjappe og er opptatt av distriktpolitikk, kan du jo heller kjøpe den der til noen tusen kroner mer, men tror du får den samme kvaliteten som Bratberger Kompaktbrygger hos Netthandelen. Skal du ha kvalitet og veldig mye mer avansert maskin, og ikke bare har gjort ølbrygging til en liten hobby, kan du jo heller kjøpe en Speidel :)
 
Poenget i tidligere tråder har i liten grad gått på hvorvidt kvaliteten er ok, men mer på opphavsrett. Netthandel har (nok en gang) kjøpt et produkt, sendt det til Kina og fått produsert en eksakt kopi. Dette er ugreit, og noe jeg personlig ikke støtter.
 
Skjønner P
Poenget i tidligere tråder har i liten grad gått på hvorvidt kvaliteten er ok, men mer på opphavsrett. Netthandel har (nok en gang) kjøpt et produkt, sendt det til Kina og fått produsert en eksakt kopi. Dette er ugreit, og noe jeg personlig ikke støtter.
Skjønner poenget ditt :) Gitt at det er det som faktisk har skjedd.
 
Dersom du søker i forumet, og ellers på nettet - finner du nok godt svar på dette...
 
Det tok en litt annen vending dette her. Min kompis som kjøpte denne fra Netthandelen visste ingenting om at det var en "kopi".
Snart kommer det vel kinesisk Speidel også da kanskje:).
 
Jeg ønsket ikke å rakke ned på noen. Beklager dersom noen føler seg tråkket på. Mange har kjøpt disse i god tro. Mange har også trodd de har kjøpt en Brattberg, siden de er så like. Man skal ikke dømmes for å ha blitt lurt.
På den annen side var det viktig for meg å være tydelig på hva Netthandel som firma har gjort. Dette er heller ikke første gang de har kopiert.
Som ny brygger kommer din kompis forhåpentligvis til å bli fornøyd.
Ønsk han lykke til med ny hobby fra meg.
 
Poenget i tidligere tråder har i liten grad gått på hvorvidt kvaliteten er ok, men mer på opphavsrett. Netthandel har (nok en gang) kjøpt et produkt, sendt det til Kina og fått produsert en eksakt kopi. Dette er ugreit, og noe jeg personlig ikke støtter.
Gammel tråd, men takk for oppklaring.
Har etter jeg begynte å lese her inne, skjønt at det har vært noe fuzz rundt disse kjelene, og (dessverre) har jeg en selv, men da blir planen å bytte til en kosher kjele.
 
Tilbake
Topp