Rutof skrev:Har noen temperatur råd ang. Denne gjæren?
EinarM skrev:Jeg har akkuratt gjæra ferdig en enkel weiss som har stått på 20 grader. Den skal på fat i dag, så jeg er spennt på å smake i kveld på om det blir banana-splitt eller om den er grei. Jeg gjæra på 17 grader sist, etter å ha lest det i "Brewing classic styles". Denne gang tenkte å prøve litt varmere siden Whitelabs sier 20-22...
EinarM skrev:EinarM skrev:Jeg har akkuratt gjæra ferdig en enkel weiss som har stått på 20 grader. Den skal på fat i dag, så jeg er spennt på å smake i kveld på om det blir banana-splitt eller om den er grei. Jeg gjæra på 17 grader sist, etter å ha lest det i "Brewing classic styles". Denne gang tenkte å prøve litt varmere siden Whitelabs sier 20-22...
Skulle ha stolt på Jamil og ikke White Labs... samme øl gjæra på 20 grader ble ikke god. På grensen til at den går i vasken, men mulig jeg beholder den og drar den frem mot slutten av kvelden på neste fest.
Rutof skrev:EinarM skrev:EinarM skrev:Jeg har akkuratt gjæra ferdig en enkel weiss som har stått på 20 grader. Den skal på fat i dag, så jeg er spennt på å smake i kveld på om det blir banana-splitt eller om den er grei. Jeg gjæra på 17 grader sist, etter å ha lest det i "Brewing classic styles". Denne gang tenkte å prøve litt varmere siden Whitelabs sier 20-22...
Skulle ha stolt på Jamil og ikke White Labs... samme øl gjæra på 20 grader ble ikke god. På grensen til at den går i vasken, men mulig jeg beholder den og drar den frem mot slutten av kvelden på neste fest.
Da har den stått i 13 dager. FG 1.011. Smakte veldig bra. For stå et par dager til. Stått på 17 grader hele tiden.
Min står på 17 grader. Håper den blir bra
Rutof skrev:EinarM skrev:EinarM skrev:Jeg har akkuratt gjæra ferdig en enkel weiss som har stått på 20 grader. Den skal på fat i dag, så jeg er spennt på å smake i kveld på om det blir banana-splitt eller om den er grei. Jeg gjæra på 17 grader sist, etter å ha lest det i "Brewing classic styles". Denne gang tenkte å prøve litt varmere siden Whitelabs sier 20-22...
Min står på 17 grader. Håper den blir bra
loebrygg skrev:Min har stått og gjæra på 20 -22 grader i 10 dager nå
Lukter herlig banan, gleder meg
loebrygg skrev:Smakte på det etter 6 dager
Det lukter mest banan og litt søt honning
Smaker litt syrlig eple slik det skal
Det er mest ifra gjærlåsen det lukter sinsykt banan og hele rummet under stormgjæringa
OG: 1.056
SG dag 3: 1.020 dag 6: 1.014