Ang polykeg

Hei, har fått tak i ett par fat av typen polykeg med øl hos en kjenning, men ifølge han burde jeg ha en bar med tappetårn for å få ut ølet.
Fatet har g-ventil.

Er det ingen andre måter å få ølet fra fat og i glasset uten å ruinere seg på bar-innredning?

Kan isåfall noen linke meg til hvilke deler jeg trenger å kjøpe for å få ølet fra fat og til glasset?
 
Om du skal få ut ølen på normal måte, må du ha en g coupling. Til denne kan du tilkoble en slange med picnickran for servering. For å få trykt ut ølen må koblingen også tilkobles gass. Dersom polykegen er med innvendig bag kan du bruke trykkluft eller pumpe, viss ikke må du bruke co2.

Tenker det går med minst 2-3000 før det er øl i glasset.

Ser brewshop har en party pumpe til 3000, denne vil dog ikke passe for deg da den har key keg kobling, men gir en pekepinn på hva du trenger.



Her er det en g kobling:
 
Sist redigert:
Her er ihvertfall bilde av fatet jeg har.
https://ibb.co/GHCRjMX
Er vel verdt det om jeg må invistere 2-3000kr for å få di 60l med øl jeg har på disse 2 fatene tenker jeg.

Finnes det ikke noen slik partypumpe til den type fat jeg har? Det hadde jo isåfall vært genialt.
 
Så dersom jeg kjøper alt det du har listet opp, så har jeg sjans til å få ut ølet fra mine polykeg-fat?
Jeg prøvde å sjekke på finn etter fatkobling, men fant ikke helt det du sa. Nå er jo jeg veldig usikker på hva jeg egentlig ser etter, da.
 
Prøv en av disse:
Ja, så langt jeg kan se, skal dette være alt du trenger for et enklest mulig tappeanlegg for fat med G- kobling.
 
Tilbake
Topp