1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Norbrew con 2020 flaskekonkurranse

En tråd i 'Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter' startet av Overgjæret, 31 Jan 2020.

1. Overgjæret

Overgjæret
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Håper mange har lyst til å delta :)

Jo-Helge liker dette.
  2. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Jeg skjønner motivasjonen til bryggeforretningene for å stille det kravet - Bryggselv har gjort noe lignende - men det får i alle fall meg til å droppe enhver tanke på å delta. Jeg brygger med det jeg har tilgjengelig av malt og humle, og jeg gidder ikke engang sjekke hva Brewshop har og ikke har av det.

Altså: Den trenden der bør bryggeforretningene ikke føre videre. Jeg synes det er usympatisk.

3. Jo-Helge

Jo-Helge
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Eg synest no at det er greit at dei som arrangerer ein konkurranse uten om nordbrygg setter somme kriterier.
    Og gidd ikkje du stille i denne er det opp til deg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Håkon liker dette.
  4. Overgjæret

Overgjæret
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det er ikke vanskelig å skjønne dette synet, samtidig som det ikke er så bombastisk som det kan høres ut ved første øyekast. Dette handler ene og alene om at man må gardere seg for at folk ikke stiller i konkurransen med et kit fra en annen butikk. F.eks. kunne man havnet i en situasjon hvor man får inn noen som har brygget et Lucky Jack kit fra Bryggselv, sier seg selv at det hadde vært litt utfordrende om man skulle lagd tilsvarende kit til Brewshop. Men om du bruker Castle eller Viking som basemalt, så er det egentlig et fett, da vil i så fall bare maltet bli byttet til en tilsvarende type. Det samme gjelder også for humle. Håper det var oppklarende :)

Finn Berger og Jo-Helge liker dette.
  5. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Dette er business. Hva er bedre enn å få en "gratis" oppskrift som er opplest og vedtatt var det beste ølet der og der, og så bare kunne selge det kittet? Du kommer nok ikke unna business :D

Det er ingen, eller i beste fall veldig få innenfor kommersielle bryggernorge som ikke sier nei takk til noe gratis de kan sko seg på. Det er et tight marked, alle monner drar.

Finn Berger og Jo-Helge liker dette.
  6. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Sikkert litt surmaget, det innlegget. Men jeg fikk lyst til å delta - og så fikk jeg en brå nedtur, for det der gidder jeg ikke.

Greit nok, men altså; ikke min greie.

7. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Ok:). Jeg har vel ikke helt greidd å inkorporere settene i verdensbildet mitt ennå:p.

8. Kalvatn

Kalvatn
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Eg trur det er ganske mange som ikkje sei nei takk ;)

Håkon og Jo-Helge liker dette.
  9. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Fylkesstyre Oslo
    Sentralstyre

Et viktig argument for en slik praksis er at butikken må føre de malt-typene de siden skal lage et sett av.
    Jeg er enig med Finn der premien ikke er et ølsett.
    Nå kan man jo også skrive oppskriften mer generisk

Del denne siden