Norbrew con 2020 flaskekonkurranse

HJEMMEBRYGGERKONKURRANSE:
Det vil avholdes en hjemmebryggerkonkurranse der hjemmebryggeren som brygger den beste American Pale Ale vil bli kåret på messen. Vinneren vil få heder og ære gjennom å få et eget ølsett hos Brewshop etter oppskriften, samt gavekort på kr 3000 hos Brewshop. Eneste krav som stilles til brygget annet enn at det må være en American Pale Ale, er at ingrediensene er tilgjengelig i sortimentet hos Brewshop.

Ølet vil bli bedømt etter typedefinisjon 4E - Amerikansk Pale Ale (https://norbrygg.no/definisjon-av-oltyper/#4e). Ølet kan leveres både på flaske og boks, ingen begrensninger mtp på størrelse. Det må leveres 3 flasker/bokser. Påmelding til konkurransen gjøres på:
https://konkurranse.norbrygg.no/my_registrations

Konkurranseølet leveres/sendes til Brewhouse AS, C/O Brewshop, Bratsbergvegen 2, 7031 Trondheim. Frist for innlevering er 15. mars.

Håper mange har lyst til å delta :)
 
Håper mange har lyst til å delta :)

Jeg skjønner motivasjonen til bryggeforretningene for å stille det kravet - Bryggselv har gjort noe lignende - men det får i alle fall meg til å droppe enhver tanke på å delta. Jeg brygger med det jeg har tilgjengelig av malt og humle, og jeg gidder ikke engang sjekke hva Brewshop har og ikke har av det.

Altså: Den trenden der bør bryggeforretningene ikke føre videre. Jeg synes det er usympatisk.
 
Jeg skjønner motivasjonen til bryggeforretningene for å stille det kravet - Bryggselv har gjort noe lignende - men det får i alle fall meg til å droppe enhver tanke på å delta. Jeg brygger med det jeg har tilgjengelig av malt og humle, og jeg gidder ikke engang sjekke hva Brewshop har og ikke har av det.

Altså: Den trenden der bør bryggeforretningene ikke føre videre. Jeg synes det er usympatisk.

Eg synest no at det er greit at dei som arrangerer ein konkurranse uten om nordbrygg setter somme kriterier.
Og gidd ikkje du stille i denne er det opp til deg.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg skjønner motivasjonen til bryggeforretningene for å stille det kravet - Bryggselv har gjort noe lignende - men det får i alle fall meg til å droppe enhver tanke på å delta. Jeg brygger med det jeg har tilgjengelig av malt og humle, og jeg gidder ikke engang sjekke hva Brewshop har og ikke har av det.

Altså: Den trenden der bør bryggeforretningene ikke føre videre. Jeg synes det er usympatisk.

Det er ikke vanskelig å skjønne dette synet, samtidig som det ikke er så bombastisk som det kan høres ut ved første øyekast. Dette handler ene og alene om at man må gardere seg for at folk ikke stiller i konkurransen med et kit fra en annen butikk. F.eks. kunne man havnet i en situasjon hvor man får inn noen som har brygget et Lucky Jack kit fra Bryggselv, sier seg selv at det hadde vært litt utfordrende om man skulle lagd tilsvarende kit til Brewshop. Men om du bruker Castle eller Viking som basemalt, så er det egentlig et fett, da vil i så fall bare maltet bli byttet til en tilsvarende type. Det samme gjelder også for humle. Håper det var oppklarende :)
 
Jeg skjønner motivasjonen til bryggeforretningene for å stille det kravet - Bryggselv har gjort noe lignende - men det får i alle fall meg til å droppe enhver tanke på å delta. Jeg brygger med det jeg har tilgjengelig av malt og humle, og jeg gidder ikke engang sjekke hva Brewshop har og ikke har av det.

Altså: Den trenden der bør bryggeforretningene ikke føre videre. Jeg synes det er usympatisk.

Dette er business. Hva er bedre enn å få en "gratis" oppskrift som er opplest og vedtatt var det beste ølet der og der, og så bare kunne selge det kittet? Du kommer nok ikke unna business :D

Det er ingen, eller i beste fall veldig få innenfor kommersielle bryggernorge som ikke sier nei takk til noe gratis de kan sko seg på. Det er et tight marked, alle monner drar.
 
Sikkert litt surmaget, det innlegget. Men jeg fikk lyst til å delta - og så fikk jeg en brå nedtur, for det der gidder jeg ikke.

Greit nok, men altså; ikke min greie.
 
Det er ikke vanskelig å skjønne dette synet, samtidig som det ikke er så bombastisk som det kan høres ut ved første øyekast. Dette handler ene og alene om at man må gardere seg for at folk ikke stiller i konkurransen med et kit fra en annen butikk. F.eks. kunne man havnet i en situasjon hvor man får inn noen som har brygget et Lucky Jack kit fra Bryggselv, sier seg selv at det hadde vært litt utfordrende om man skulle lagd tilsvarende kit til Brewshop. Men om du bruker Castle eller Viking som basemalt, så er det egentlig et fett, da vil i så fall bare maltet bli byttet til en tilsvarende type. Det samme gjelder også for humle. Håper det var oppklarende :)

Ok:). Jeg har vel ikke helt greidd å inkorporere settene i verdensbildet mitt ennå:p.
 
Et viktig argument for en slik praksis er at butikken må føre de malt-typene de siden skal lage et sett av.
Jeg er enig med Finn der premien ikke er et ølsett.
Nå kan man jo også skrive oppskriften mer generisk
 

Takk, dermed fant jeg fram til annonseringa der, også:). Jeg har ikke kikka på flightskjemaene ennå, men er veldig fornøyd med dette: "under dømming av finalen ble det bemerket flere ganger at finalistene hadde brygget øl som hadde tålt lagringen bra, og vinnerne var øl av topp klasse."

Som forkjemper for flasking er det særdeles hyggelig å få vite at sjøl et humlesterkt øl som er flaska, har tålt tidens tann. Opptur!!

edit: Ser at finaledommerne har kommentert oksidasjon, så jeg skal nok fortsette med mitt nye prosjekt med å overføre lukket til tappekaret, ja:oops:. Men jeg var visst ikke den eneste som fikk den kommentaren, ser jeg, vinneren fikk den også. Så da kan det vel ikke ha vært veldig ille.
 
Sist redigert:
Når tappet du ditt bidrag? Utfra innleveringsfrist var det vel minst rundt 4 måneder før bedømming.
 
Tilbake
Topp