Norsk ølfestival 2019 - lørdag 26. januar 2019 i Eventhallen i Oslo

Litt andre folk som kommer neste lørdag. Selv om vi aldri har hatt noen som utfordringer som helst gjennom tidene ( kun en person som var litt for ivrig på smakingen for et par år siden) så følger vi lovverket og har 24 innleide og sertifiserte vakter slik at alle kan ha det like hyggelig. Vi gleder oss veldig til årets høydepunkt for mange.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Såg plutselig at det var anbefalt 30+ på en mail som var kommet i helgen :)

Spørs hvor raus du er. 25l har holdt for meg. 19l gikk jeg tom for litt for tidlig. Hvis det går rykte i salen om ølen din så er det fint å ha nok. Ikke ha for mye i glasset. Del 19l på 1000 pers så skjønner du hvor mye som skal i glasset.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tror jeg ville merket meg hvor mye 40ml er i glasset, og gutset på at oppunder 500 smaksprøver holder. 20ml blir snaut i munnen.
Har gått tom litt tidlig av en lager sist, men hadde igjen(!) av en populær imp. stout. Så det er avhengig av øltype også.
 
Det spørs helt på ølet. Vi har to øl på 19 liter, hvorav den ene er en RIS. Det sier seg jo da sjøl at du ikke serverer fullt glass av en sånn.
 
Vi pleier vel å fylle litt under en halv desiliter, 40ml nevnt over her høres ganske fornuftig ut. Å servere fulle glass resulterer i at mye blir helt ut fordi folk vil smake mest mulig og naturligvis ikke kan bælme 100-120 0,3-glass i løpet av kvelden. Så det kan være bortkasta å tappe for mye i hvert glass.
Kommer noen tilbake etter avsteminga og vil ha mer av et øl fordi de likte det kan de gjerne få fulle glass hvis de vil det, med mindre det er en øl vi nærmer oss å gå tomme for.
Som regel er vi tomme for en håndfull brygg like før avstemninga stenges, og så går noen flere tomme utover kvelden etter avstemninga.
Så ca 40ml er et godt tips.

Erfaringene her er med fulle 19L cornyfat (minus noen små smaksprøver i forkant av arrangementet)
 
Var der i fjor (og skal selvsagt i år også). Var mange skvetter som endte i bøtta. Og da ikke nødvendigvis pga at de var dårlige. Men fordi jeg ønsket å smake mest mulig av alle typer øl. Av 110 så er jeg usikker på hvor mange. Men det var et godt utvalg isllfall.
 
Skjønner ikke helt hvor du har det fra. Passerte 120 i helgen, og har 132 pr i dag. Tidligere rekord er 126 brygg fra 2017.

Stenger forøvrig ikke påmeldingen før lørdagen. De som ikke har meldt seg på enda risikerer å måtte stå på mezzaninen da jeg er usikker på om vi klarer å skvise inn enda flere på gulvet.
Fullt mulig å endre beskrivelse, alkoholtype osv frem til arrangementet starter. Etter det vil det kun bli mulig for oss å gjøre manuelle endringer. Erfaringsmessig har dette et stressnivå på 9,5.
132?! Og publikummere da? Jeg lurer på om dette er året hvor vi må si til oss selv at "we're gonna need a bigger boat.". :p
 
Har fått inn et par spørsmål i løpet av dagen som fortjener svar i plenum:

Strøm: Det mengde har ikke vært et problem tidligere, men stikk på riktig plass og antall stikk har alltid løst seg i siste liten. Ta med grener og skjøteledninger. Europris ligger 4 min gange unna om det skulle bli knipe. De stenger 18:00

Påmelding:
Stenger ikke før lørdagen. De som ikke har meldt seg på enda risikerer å måtte stå på mezzaninen da jeg er usikker på om vi klarer å skvise inn enda flere på gulvet. Øl på mezzanin har vi ikke hatt før, men det har vært etterspurt. Utfordringen (for bryggerne) er at adkomst kun er via trapp.

Endringer i brygg:
Det er fullt mulig å endre beskrivelse, alkoholtype osv frem til arrangementet starter. Etter det vil det kun bli mulig for oss å gjøre manuelle endringer. Erfaringsmessig har dette et stressnivå på nær maks.
 
132?! Og publikummere da? Jeg lurer på om dette er året hvor vi må si til oss selv at "we're gonna need a bigger boat.". :p
Veldig i startgropa, men med litt hjelp og politisk innflytelse så er Skur 13 et kult sted som kan ta 3000 pers. Alternativene utover det er spektrum (men grisedyrt) eller en idrettshall litt, men ikke langt, unna byen.
 
Veldig i startgropa, men med litt hjelp og politisk innflytelse så er Skur 13 et kult sted som kan ta 3000 pers. Alternativene utover det er spektrum (men grisedyrt) eller en idrettshall litt, men ikke langt, unna byen.
I approve of these ambitions. :cool:
 
Tilbake
Topp