Ny humle - HBC 369

Hei, blir gjerne med på en felles opplegg/oppskrift jeg også!

Har tenkt å prøve hbc litt utpå nyåret, har dere tenkt å kjøre samme gjær eller skal det brukes ulike typer?

mvh Ole
 
Da er ingrediensene kjøpt inn i tråd med Gahr sin oppskrift. Jeg brygger som sagt i romjulen. Blir bra eksperiment, dette, yep!


Sent from my iPhone 4S using Tapatalk
 
Jeg håper jeg har tillatelse fra Gahr her...
Ok, her we go;

22,5 liter
OG: 1060
IBU: 60 (Noonan)

4,9 kg pale malt
250 g münchenermalt, 25 EBC
250 g Thomas Fawcett pale crystal malt, 70 EBC
20 g HBC369, blomst, 11 % aa, 60 min.
60 g HBC369, blomst, 11 % aa, 15 min.
60 g HBC369, blomst, 11 % aa, 2 min.
60 g HBC369, blomst, 11 % aa, tørrhumle
1/2 tab Protafloc, 15 min.
1 tab Servomyces, 15 min.
WLP007

Mesking i 60 min på 66 °C, 5 min. på 78 °C. Koking i 90 min. Gjæring på 15-19 °C i 14 dager, tørrhumling fra dag 5.


Sent from my iPhone 4S using Tapatalk
 
Jeg skal brygge en annen oppskrift med hbc første gangen, men den dere skal prøve dere på ser kjekk ut.
Dersom Odland er så snill og deler en flaske med seg og det viser seg at denne er helt utrolig fantastisk må jo dette brygges selv.

Men, jeg har litt problemer med Pale crystal'en ifra TF. Hvordan har dere lagt inn data'ene til denne i beersmith? (For de som bruker det)
 
I morgen skal denne herligheten brygges. Føler meg litt som en humlepioneer. James Bond står på stiplaten og flokkulerer som en snøstorm. Gode ting :)
 
Fikk testet humla i går snuste på dem og gnidde den godt. Lot også humlen trekke i vørter for å trekke ut smak.

Den er floral med kryddersmak. Merker at det er noe Simcoe inne i bildet. Litt smak av "vingummi" mango. Gir god bitterhet, men merket ikke allverden til aromaen, enda.

Fikk også med en blindpassasjer i humla.

4fa06e9c-d8e7-9f3d.jpg
 
Odland skrev:
Fikk testet humla i går snuste på dem og gnidde den godt. Lot også humlen trekke i vørter for å trekke ut smak.

Den er floral med kryddersmak. Merker at det er noe Simcoe inne i bildet. Litt smak av "vingummi" mango. Gir god bitterhet, men merket ikke allverden til aromaen, enda.

Fikk også med en blindpassasjer i humla.

4fa06e9c-d8e7-9f3d.jpg

Sneket seg med fra blomsterbutikken til Erik?;D
 
Da er min HBC brygget. OG 1056, ellers lik oppskriften.
Vi hadde en diskusjon om navn. Min er døpt Helluva Beer Cooking. Jeg tar med litt til NØ-dagene senere i måneden. Gahr og Kim og?


Sent from my iPhone 4S using Tapatalk
 
Satser på å få med noe, ja. Dersom det er ferdig karbonert. Akkurat litt knapp tid, men vi krysser fingrene.
 

Similar threads

P
Svar
0
Sett
2K
Per Øyvind Arnesen
P
Tilbake
Topp