Ny humle - HBC 369

Aleksander_B skrev:
Må innrømme at jeg likte første forslag best: Hubbes :)

Hobbes!
hobbes.gif
 
Skriveleif ;)
Tiger'n på godt norsk da altså? Fiffig.

Tilbake til det viktigste, info om humlen.
Det er nevnt at 369 har 10-12% alfa.
Hva med beta verdier?
 
Inte vet jag. Står ikke mye skrevet om denne humla. Googler man HBC 369 nå kommer denne tråden på første og andresøket :p
 
Odland skrev:
Googler man HBC 369 nå kommer denne tråden på første og andresøket :p
Jeg føler at Norbryggforumet gjør en sterk innsats i å begrense "nybaktmamma.no" treff på google søk
 
Odland skrev:
Humla beskrives som både floral og fruktig med toner av blant annet aprikos, fersken, mango og blåbær. Alfasyrenivået vil ligge på mellom 10 og 12%.

Høres ut som den kan ligne ganske mye på Nelson Sauvin, egentlig.
 
Da er humla på plass hos Bryggselv, kun som blomst.

http://bryggselv.no/ds_product_info.php/products_id/759
 
Gahr / Odland. Skulle vi kjørt et parallell- brygg med samme oppskrift for å prøve ut den nye humla? Jeg har bestilt 300G.
 
Nygard67 skrev:
Gahr / Odland. Skulle vi kjørt et parallell- brygg med samme oppskrift for å prøve ut den nye humla? Jeg har bestilt 300G.

That we will. Forslag til oppskrift vil bli utarbeidet i helgen. Jeg har et single hop-brygg med Summit som skal gjennomføres først, men så står HBC 369 for tur.
 
Jeg kommer til å brygge i romjulen. Vi har kanskje en oppskrift klar til da? Det greier vi fint... Blir bra dette
 
Jepp. Har et forslag til oppskrift klart. En relativt enkel single-hop pale ale.
 
Går man for APA, eller gasser vi opp til en IPA?

Edit: Med 200 g er det vel greiest med APA.
 
Poenget var vel i utgangspunktet å lage samme øl, men det er jo ikke absolutt nødvendig. Men hvis målet var å sammenlikne skikkelig, er det greit å brygge likt.
 

Similar threads

P
Svar
0
Sett
2K
Per Øyvind Arnesen
P
Tilbake
Topp