Hvis det blir mye dyrere enn det allerede er så får de ikke solgt noe..Da det begynner å komme en del konkurenter på banen.
Men tappekran under er ho meget kjekt. Liker også kjølekappen men hadde vært interessant å fått høre hvor lang tid en bruker ved nedkjøling av vørteren.
Med kjølekappen så blir anlegget et enda mer alt i et anlegg. Men ser at det kanskje kan bli et problem å kjøle ned en batch på 60-65 liter. Uansett spennende.
easybrew
Noen som vet om disse nye modellene er å få tak i hos bryggselv.no? Fikk denne i gave nå: https://www.bryggselv.no/blichmann-engineering/400710/g2-boilermaker-38l-10-gallon og vurderer å bytte den inn i en speidel. Men usikker på om jeg kan ha en brygger på mitt lille kjøkken i min lille leilighet. Er det slik at denne er helautomatisk? Hva trenger jeg utenom? Foregår gjæringen i denne også? Jeg har brygget ca 10-12 bacher sammen med andre før, så har litt erfaring men det har alltid vært med "bryggerier" ala lignende som Grainfather, så jeg ble litt skeptisk til kjele på kokeplate. Og Speidel høres jo ganske fantastisk ut i forhold da[emoji1]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Takk for svar. Ang gjæring: se 1:48 ut i videoen. Der står det om fermentation. er ikke det gjæring? er ikke helt inne i alle begreper på Engelsk, så beklager om jeg ikke henger med her
Takk for svar. Ang gjæring: se 1:48 ut i videoen. Der står det om fermentation. er ikke det gjæring? er ikke helt inne i alle begreper på Engelsk, så beklager om jeg ikke henger med her
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dette blir dyrt
Neida, sjekk på sidene til Petit Agentur, billig, det er tross alt snakk om en Speidel, og ikke en kasserolle....
Det som hadde vært genialt var enten en potensialfri utgang eller en utgang som gjorde at man kunne stille inn Speidelen til å slå inn en magnetventil. Kjølingen hadde da startet automatisk så fort kok var ferdig. Samtidig startet pumper (valgfritt) og kjølt ned til innstilt temp. Når temp var nådd, stoppet pumper og stengte magnetventil.