Var der du er for et år siden, rett etter nyttår fikk jeg nyss om nystartet bryggebutikk i Trondheim som holdt kurs i BIAB. tok et slikt kurs i februar og har etter dette brygget 12 batcher på egen hånd, et slikt kurs er å anbefale da man også får se hvordan man gjør alt, man trenger nemlig ikke finne opp kruttet selv. Har til nå unngått infeksjoner, og fått et øl både jeg og andre mener er godt. Jeg kjørte på med 36L kjele fra bryggebutikken, spiralkjøler samt et startsett (som også kan brukes til ekstraktbrygging) har i ettertid invistert i noe mere utstyr som flaskespyler, fat og CO2 osv. og har vel sansynligvis runda 10K i invisteringer. Jeg har aldri brygget ekstrakt og kan derfor ikke uttale meg om det men bor i du nærheten av noen som holder kurs så mener jeg dette er absolutt å anbefale. I forhold til den utstyrslista litt lengre opp her ville jeg og hatt et nøyaktig termometer, slik at du kan følge med og justere spesielt mesketemperatur og temperatur på vørter under/etter kjøling.