Omkring 1.070, som @OBrygger sier.Hva skal jeg forstå ut av denne målingen? Kalibrert, måling etter kok og nedkjøling.
Må visst ha det inn med teskje
.
Overflatehinna treffer da hydrometeret nokså nøyaktig ved 1.070? Litt vrient å være sikker på om det blir riktig, for prøven blir vel ikke holdt helt loddrett.Hei,
Jeg ville lest av denne som 1.068 med Abläsung oben og 1.069-70 med avlesning nedentil. Sterkt og godt øl blir det uansett
Jeg syns det ser ut som den treffer 1.068, er ikke hver lille strek 2 poeng da Jeg spør fordi det hadde vært rimelig flaut om jeg etter 4 år med brygging leser hydrometeret mitt feil.Overflatehinna treffer da hydrometeret nokså nøyaktig ved 1.070? Litt vrient å være sikker på om det blir riktig, for prøven blir vel ikke holdt helt loddrett.
Enig med degJeg syns det ser ut som den treffer 1.068, er ikke hver lille strek 2 poeng da Jeg spør fordi det hadde vært rimelig flaut om jeg etter 4 år med brygging leser hydrometeret mitt feil.
Hinna i bakkant treffer på 1.068, men det er jo hinna mot veggen i sylinderen. Og at den er høyere, skyldes vinkelen bildet er tatt fra.Jeg syns det ser ut som den treffer 1.068, er ikke hver lille strek 2 poeng da Jeg spør fordi det hadde vært rimelig flaut om jeg etter 4 år med brygging leser hydrometeret mitt feil.
Ser vi på samme plass?Hinna i bakkant treffer på 1.068, men det er jo hinna mot veggen i sylinderen. Og at den er høyere, skyldes vinkelen bildet er tatt fra.
For meg ser det veldig tydelig ut som om hinna på høyre side av "stammen" på hydrometeret treffer på 1.070. Men jeg skal ikke insisistere; det er bare sånn jeg tolker det jeg ser.
Errare humanum est, perseverare autem diabolicum .
Ja - og det er jeg som - som vanlig - surrer. Jeg bare så den streken der som 1.070-streken. Utrolig .Ser vi på samme plass?
Vis vedlegget 53661
Jeg leser dette som at du kanskje lurer på hva du skal bruke OG målingen til, og ikke at du bare ville ha hjelp til avlesningen?Hva skal jeg forstå ut av denne målingen? Kalibrert, måling etter kok og nedkjøling.
Må visst ha det inn med teskje
.
Når noen først har rota det til, som jeg gjorde i dette tilfellet, må det nesten ryddes opp.Jeg er også usikker på om TS fikk svar på det han lurte på
Og her sitter vi å flisespikker ;-)