Nyhetslansering i spesialbutikk 15.10

Fant den "vanlige" Westmalle Tripel på basispol. Hva er forskjellen på den å W12 / W8? og er det verdt å betale 140,- mer? :p
Westmalle trippel er en lys lettdrikkelig høyt karbonert belgisk øl på 9-10 prosent.
W12/W8 er henholdsvis Westvleterens quadrupel og dobbel. Dette er mørke øl med innslag av tørket frukt, karamell, osv, med en styrke på 8-10% Tror W12 har 10,2%. Quadrupelen er "litt mer av alt" enn dobbelen :)
Westvleterens øl er nok ikke tilgjengelig på polet lenger, da de mest sannsynlig ble utsolgt få minutter etter åpning i går :) Det er svært sjeldent denne ølen er lovlig til salgs utenfor klosteret det brygges på i Belgia, og tror ikke den har vært solgt i Norge før, såvidt jeg vet. Du må gjerne kjøpe en Westvleteren 12 hvis du får tak i, da den av mange regnes som "verdens beste øl", eneste måten å finne ut av om du er enig er å få tak i en selv, og smake ;)

Man kan bestille WW8 eller 12, eller andre fra f.eks. belgiuminabox.be. Jeg bestille ifjor og prisen ble noe rimeligere enn de prisene polet hadde, selv etter frakt og fortolling. Tror jeg endte med ca. 150.- pr flaske, 4 WW12, 2 WW8 og 2 WW Blond. Nå er jo euroen litt høyere enn i fjor, men det vil nok ikke bli så langt unna uansett.

Sist redigert:
Tilbake
Topp