Nyhetslansering i spesialbutikk 15.10

Hehe, tenker meg nedover om en time, får se hva som er igjen da. Drakk en westy i går, og konklusjonen min i går var vel at den var god, men at det er mange andre øl jeg kan bruke penger på i stedet...

Hehe, tenker meg nedover om en time, får se hva som er igjen da. Drakk en westy i går, og konklusjonen min i går var vel at den var god, men at det er mange andre øl jeg kan bruke penger på i stedet...
Det er en av mine favoritter, men jeg hadde ikke egentlig tenkt å bruke 200 på en flaske. Litt mer overrasket og skuffa over at det ikke var noe Cantillon igjen.

Jag og @Rønsingen var heldige og fikk tak i dem vi ville foruten Kriek'en fra Cantillion men den prøvde vi på forrige spesialslipp så det får heller gå.

Lov å være bitter når man vet enkelte får tak i noe godt som selges fra ett statlig eid monopolselskap. Fram med høygaffel og fakkel!

Neida, alternativt er vel at de kutter ut helt øl som de uansett ikke vil mette markedet med. For solidarisk loddtrekning for alle med levering på dør er vel neppe særlig aktuelt.

Mulig jeg er litt mindre gretten nå, ettersom en bekjent i Oslo fikset to flasket Westvleteren 12 ;)

Må le, iflg hun på CC Vest var alt av Westvleteren borte 3 minutter etter åpning...

Rasket med meg noe småtteri når jeg var der i 4-tiden, men å stå klar foran porten når de åpner kjenner jeg er forbi hva jeg gidder - det ølet er ikke laget ennå :p

Litt i tvil med meg selv, og dette er jo veldig viktig å få klarlagt.
Er Westvleteren hipsterøl p.g.a god rating og liten tilgjengelighet.. eller det motsatte p.g.a at det er for vanlig ;) Men All Day IPA er i allefall hipsterøl, den saken er i allefall grei.

I bergen hade dom 3 kasser WV12 og 1 kasse WV8, så det er jo ikke rart dom forsvant kjapt med limit på 6 og 4 per person. I Bergen overtalte vi dem at senke kvoten så da blev det 3/2 :)

Jeg var så heldig å få meg en flaske WV12. Jeg har aldri smakt dette før, men det har vært så mye snakk om det her at jeg tenkte jeg måtte prøve. Er det så godt at jeg bør spare den til en spesiell anledning, eller er det noe jeg bør åpne nå?

Det ble 6 flasker Westvleteren 12
Og 3 flasker div Cantillon ++ mye annet spennende.

Om det var verdt å kjøre noen mil å stille seg i kø tidlig i dag vet jeg ikke
er ikke noe jeg normalt gjør, å kommer muligens ikke til å gjøre det igjen.
En av grunnene til å ta turen var å kunne få smakt på originalen wv 12 for så å ha muligheten til å sammenligne med en hjemme brygget clone.

Jeg var så heldig å få meg en flaske WV12. Jeg har aldri smakt dette før, men det har vært så mye snakk om det her at jeg tenkte jeg måtte prøve. Er det så godt at jeg bør spare den til en spesiell anledning, eller er det noe jeg bør åpne nå?

Spurte en ansatt på polet på Hamar om dette, han sa den fortsatt var svært ung og gjerne kunne stå et år før man drakk den.

Spurte en ansatt på polet på Hamar om dette, han sa den fortsatt var svært ung og gjerne kunne stå et år før man drakk den.
Det tror jeg på, jeg kjøpte et sett med 3 årganger, 2012,2013 og 2014. Jeg var alt for gjerrig til å parallellsmake dem så jeg har bare drukket 2012 og den hadde ikke hatt vondt av et par år på lageret.

Fant den "vanlige" Westmalle Tripel på basispol. Hva er forskjellen på den å W12 / W8? og er det verdt å betale 140,- mer? :p

Tilbake
Topp