Nylonstrømpebukse som humlepose

Nøkleby

Norbrygg-medlem
Tenket jeg skulle prøve meg på bruk av humlepose til pellets og fikk en ide om at nylonstrømpebykse kanskje var lurt. Noen som har prøve og evt med hvilket resultat.

Jeg prøvde det til julesylta, den fikk samme farge som strømpene, dermeed vil jeg ikke anbefale det men kun det velprøvde.

Hva med skinkelerret fra stoff og stil? 10 kr pr meter :)

http://www.stoffogstil.no/Katalog/Offer.aspx?group_id=6432&articleid=17175

Både lerret og gardiner kan virke interessant nok bare det holder tett for pellets og ikke avgir smak.
Vanskelig å se på bildene men vi snakker om veldig små masker i disse stoffene?

Det går an å kjøpe humleposer, det koste 59 kroner for 10 stykker hos Vin&Bar.  Jeg har brukt de flere ganger hvis du passer på å lukke de med noe som er mulig å åpne.  Det går også fint å tilsette humle i flere omganger ved å åpne og putte i mer pellets.  Vaskes i lunkent vann etter bruk og henges til tørk så er de klare til neste brygg.  Hvis du går innom en te-butikk så har de små poser som brukes til å trakte te med.  Det er en metallbøyle som kan byttes ut med en hyssing og vips så har du en liten pose som kan brukes som humlepose.  Har brukt den til tørrhumling, da jeg synes de humleposene fra Vin&Bar er litt store til det bruket. 

Tilbake
Topp