Nytt bryggeri på Torp

Ser poenget ditt men PID er ein avansert prosessregulator og på ein måte syns eg det passar bedre med effektregulering av kokekjelen då ein ikkje utan vidare kan regulere kokeintensitet med ein temperaturkontroller.
Ikkje alle PIDar har manuell kontroll, og sjølv om ein har det og brukar det, vil jo PIDen berre vere ein effektregulator med temperaturdisplay.

Eg brukar PID til å styre mesketemperatur i to forskjellige bryggesystem, kokingen er regulert ved å justere effekten på det eine og størrelse på glipa på lokket på den andre.

Overkoking skjer, har aldri testa foamkontrol, men det burde eg kansje etter dagens lille uhell ;)
 
Vurderer på lengre sikt et lignende oppsett basert på the electric brewery. Hva er årsaken til overgangen fra vvb til gryter? Tenkte å basere mitt på vvb ettersom de er gratis;-)
 
Tariq skrev:
Vurderer på lengre sikt et lignende oppsett basert på the electric brewery. Hva er årsaken til overgangen fra vvb til gryter? Tenkte å basere mitt på vvb ettersom de er gratis;-)

Grunnen til at jeg gikk over til kjeler, var at varmeelementene kom ganske høyt oppe i vvb, slik at jeg ikke fikk brygget små batcher.  Ellers så funket vvb veldig bra.
 
magne1972 skrev:
man kan da få varmeelementet akuratt så lavt man vill i en vvb :)

hehe...fin løsning. De jeg hadde var lange, så de ble montert høyt oppe i tanken. Mener å huske at jeg minst måtte ha 25 liter for å dekke til elementene. Det ble til at jeg gikk over til kjeler, da jeg bestemte meg for å designe nytt bryggeri.
 
Tilbake
Topp