O2 koble til flow-meter

Har omsider kjøpt meg et o2-sett for å få tilført oksygen på en mer kontrollerbar måte i vørteren.

Har et par nybegynner spm

1. Har bare tredd slangen inn på flowmeteret (ebay-varianten med skala fra 0-3) uten å bruke noe slangeklemme. Virker å være tett og sitte bra uten. Men skal/ bør man bruke slangeklemmer?

2. Lagring av o2 i garasje bør vel i utganspunktet være ok. Men det blir minusgrader om vinteren der. Ok eller bør o2 lagres frostfritt?

3. Er det 1l/m i 1 min som gjelder uansett batch-str? Brygger stort sett 20L.

Her er mine svar, kan tenkes at de er feil men da håper jeg noen justerer:
1. Ja, burde gå helt fint, det er ikke mye trykk vi snakker om.
2. Ja, det bør i utgangspunktet gå helt fint, jeg har dog min inne i bryggeriet.
3. Ja, det er tommelfingerregelen på mengde, så kan man variere på varighet ved større batcher.

Har omsider kjøpt meg et o2-sett for å få tilført oksygen på en mer kontrollerbar måte i vørteren.

Har et par nybegynner spm

1. Har bare tredd slangen inn på flowmeteret (ebay-varianten med skala fra 0-3) uten å bruke noe slangeklemme. Virker å være tett og sitte bra uten. Men skal/ bør man bruke slangeklemmer?

2. Lagring av o2 i garasje bør vel i utganspunktet være ok. Men det blir minusgrader om vinteren der. Ok eller bør o2 lagres frostfritt?

3. Er det 1l/m i 1 min som gjelder uansett batch-str? Brygger stort sett 20L.

3. Bruker å gå opp på 2 L /1 1min når jeg har OG > 1.060

Tilbake
Topp