Oksygen i Trondheim

Pål

Hei!

Tenker å gå til anskaffelse av ei flaske med oksygen, med tilhørende nødvendig utstyr. Noen som vet hvor i Trondheimsområdet slikt kan skaffes? Dykkerbutikker? Eventuelt internett.

Trenger vel et slags filter på enden for å putte ned i vørteren også, dette kan sikkert kjøpes på internett?

Pål skrev:
Trenger vel et slags filter på enden for å putte ned i vørteren også, dette kan sikkert kjøpes på internett?

Diffusjonsstein heter det, og den bør være 0.5 micron :)

Pass på å ha en dedikert regulator som er laget for O₂. Man kan feks. ikke bruke vanlige o-ringer og fett ved 100% O₂.

Aner ikke hvor du kan kjøpe, men fin tittel på tråden! Jeg trodde et øyeblikk det var åndenød i by'n! ::) Bra med luft der sist jeg var der...

Bjarte H skrev:
Pål skrev:

Diffusjonsstein heter det, og den bør være 0.5 micron :)

Pass på å ha en dedikert regulator som er laget for O₂. Man kan feks. ikke bruke vanlige o-ringer og fett ved 100% O₂.

Akkurat! Ja, fett er vel fyfy pga. brannfaren når det er rein O₂ inne i bildet?

Dag skrev:
Aner ikke hvor du kan kjøpe, men fin tittel på tråden! Jeg trodde et øyeblikk det var åndenød i by'n! ::) Bra med luft der sist jeg var der...

Hehe! ;D Tenkte ikke over det da jeg lagde tråden. Bortsett fra i midtbyen er jeg generelt fornøyd med lufta i området!

Tilbake
Topp