Øl fra butikk/vinmonopol med feil

Wettre kostet 90,40
Kr 1,00 hadde også vært for høyt siden ølet var ødelagt og flasken var uten pant...
 
Min erfaring med polet er "no fuss no muss". Har gått tilbake med utallige øl. Aldri vært problem å få erstattet varen. Har også kommet tilbake med tomme flasker og fått refusjon.

Har heller aldri hatt store problemer med dette på pubber. Utenom én.
 
Navn på ølet : Punch IPA
Produsent : Wettre Bryggeri
Batch: 052
Best før 26.11.2017
Feilvurdering : Ekstremt overkarbonert. Mulig påstartet infeksjon, men ABV og humle døyver (eventuelt) smerten... Gir den en terningkast 3.
[Edit] Etter 1/3 måtte jeg gi opp. Klart infisert. Alkoholen og humla klarte i starten og dekke over, men når du kommer gjennom - er det regelrett dårlig. Terningkast 1

Dette kan jeg skrive under på. Kjøpte flaske av samme batch i dag. Helt udrikkelig.
Tok kontakt med westtre bryggeri på facebook i kveld. Sendte bilde av to overskummede glass. De har lest min melding, men svarer ikke.

Håper polet refunderer meg i morgen selv om jeg ikke tok med meg kvittering.
 
Dette kan jeg skrive under på. Kjøpte flaske av samme batch i dag. Helt udrikkelig.
Tok kontakt med westtre bryggeri på facebook i kveld. Sendte bilde av to overskummede glass. De har lest min melding, men svarer ikke.

Håper polet refunderer meg i morgen selv om jeg ikke tok med meg kvittering.


Fikk igjen pengene på polet. Flasken kostet 90 kroner!! 90kroner.

Og Wettre svarer ikke på facebook. Tyst som i graven. Arogant .
 
Det er min erfaring med Den nye oljen også. Og det var dessverre mest det den hadde å by på.
 
Når vi hadde Grim & Gryt på torsdagsdrikkingen, var det mange som slet med mye CO2. Jeg fikk reddet min ved svært rolig helling. Jeg sitter med et innrykk av at dette er noe de tidvis sliter med
 
Har samme erfaring med den nye oljen fra Grim og Gryt, overkarbonert og usmak av ølet.
Har kastet flasken, så usikker på batch.
 
Er vel ikke direkte feil, men jeg hentet en pakke fra polet på posten i går.
Den ene flasken, en Cervisiam Toxic Alevenger er veldig uklar + mye gjær som flyter rundt i hele flasken.
Har latt den stå kaldt til i dag å det har hjulpet litt, men ikke for mye.
Bør jeg bare la den stå en uke, eller er det greit å sprette den i kveld? Var planen liksom.
 
Har samme erfaring med den nye oljen fra Grim og Gryt, overkarbonert og usmak av ølet.
Har kastet flasken, så usikker på batch.
Forferdelig dårlig øl..

Ekstremt overkarbonert og noe som skulle være en Black IPA men ligner mer på bock.
Nesten så jeg tror flaska jeg kjøpte (batch 40) er infisert, burde ikke være mulig å bomme såpass. Om dette er Norges nye olje, så ser det mørkt ut for oss!
Sendte klage til dem, men intet svar.

Edit; fikk svar nå. De beklaget, mulighet for å få ny om jeg tok turen innom Hareid (7t unna med bil, det skjer ikke).
 
Sist redigert:
Glemte bilde av Grim og Gryt ølet jeg nevnte over.
 

Vedlegg

  • 20170220_191720.jpg
    20170220_191720.jpg
    129,4 KB · Sett: 117
  • 20170220_191729.jpg
    20170220_191729.jpg
    121,5 KB · Sett: 115
Sist redigert:
Du er inne på noe der! Man kan fint spille bullshitbingo i ut fra teksten bak en del norske ølflasker for tiden.

-rent vann
-økologisk
-håndtverk
-tradisjonsrikt
-lidenskap
-harmonisk
-gode råvarer
osv

Bedre med de som ikke skryter på seg noe som helst, og heller lar innholdet tale for seg.
 
Sist redigert:
Forresten småfrekt å med store bokstaver på hjemmesiden påberope seg å være "Noregs fyrste økologiske bryggeri".
G&G ble etablert i mai 2014 (aner ikke når de fikk ølet i butikkene). Reins Kloster hadde sitt økologiske øl i butikkene august 2013
 
Tilbake
Topp