GrettenLærer
Norbrygg-medlem
Jeg har rett og slett tappa over 8 liter øl til karbonering i en 10 liters plastikkanne. Noen som har prøvd dette før?
For science! Kult å tenke litt utenfor boksen. Fortell gjerne hvordan det gikk.Jeg har rett og slett tappa over 8 liter øl til karbonering i en 10 liters plastikkanne. Noen som har prøvd dette før?
Hvis du slipper ut co2 etterhvert så blir det ikke skikkelig karbonert.
Står den ved romtemp skal du ved normal karbonering opp i rundt 2bar, det tror jeg ikke den kanna tåler, og om den tåler det kan jeg garantere at den ikke vil se sånn ut.
Det blir lavkarbonert, og det tenker jeg går greit. Prøver og ser hva som skjer. Er en berg og dalbane av en tulleøl fra før, så har ikke så mye å tape.
Jeg tror kanna tåler 2 bar , stau pau!!Hvis du slipper ut co2 etterhvert så blir det ikke skikkelig karbonert.
Står den ved romtemp skal du ved normal karbonering opp i rundt 2bar, det tror jeg ikke den kanna tåler, og om den tåler det kan jeg garantere at den ikke vil se sånn ut.
Stilig!Når jeg tenker meg om har jeg jo gjort omtrent samme eksperiment sjøl for et par år siden...
Comical Fermenter
Ofte stilte spørsmål er å karboners på gjæringskaret men da må du ha en bil stående på lokket for å holde det igjen
Skal man karbonere til 2,5 vol CO2 naturlig ved 20C så blir det et trykk på 1,9bar i bøtta.
Hvis lokket er 35cm i diameter gir det en løftekraft på lokket på 1,8tonn...