Ølbjørns emblemer o.l.

Jeg er klar over at det allerede finnes en tråd med navn "To nye etiketter... :)" (https://forum.norbrygg.no/threads/to-nye-etiketter.3468/), hvor mange har begynt å legge ut sine grafiske produkter.

Jeg har likevel lyst til å lage en tråd der jeg oppdaterer med mine egne emblemer og logoer, etter hvert som jeg lager flere. Tanken er at jeg kan få ærlige tilbakemeldinger fra dere, samt muligens være for inspirasjon for noen.

Om moderator synes dette blir for skamløs selvpromotering, kan vedkommende gjerne flytte innleggene inn under den andre tråden nevnt over ;-)
 
I første omgang legger jeg ut logoen som jeg bruker på øl som er brygget alene, uten samboer eller venner. Ølbjørn spiller på fornavnet mitt, Asbjørn, om noen lurer på det :)

Bjørnen og byggkornene er selvsagt laget av meg. Resten er amatørmessig bruk av Photoshop.

Ølbjørn-logo.png
Originaltegningen: Ølbjørn-tegning.jpg
 
Her kommer emblemene til bachene jeg har laget alene:
ferdig emblem - bare en - hele - liten.jpg
Andre eksempler (kun fremsiden): ferdig emblem - bare en - kuttet - liten.jpg ferdig emblem - bare en - liten.jpg ferdig emblem -bare en - liten.jpg

Jeg skriver dem ut og klipper dem slik:
2014.11.30-01 emblemer til egetbrygget øl - Red ale og Skotsk ale - liten.jpg

Slik blir det seende ut på selve flaskene:
2014.12.17-01 egenbrygget juleøl som gave.jpg 2015-02-23 21.31.51.jpg 2014.12.04-01 egenbrygget Skotsk ale - med emblem.jpg 2014.12.03 egenbrygget Skotsk ale og Red Ale - med emblem.jpg
 
Distinkt og rent design! Skiller seg ut. Flott!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Takk, takk :)
Planen var å lage et grunndesign som er enkelt å bruke til å lage emblemer til flere brygg fremover.
... og som ikke robber meg fullstendig for printerblekk!
 
Sist redigert:
Mitt første brygg satte jeg sammen med frøkna, og dette fikk dermed et eget emblem med logoen "BryggAS" (Vi heter Asbjørn og Silje). Når vi nå har laget to til i lag, har jeg brukt samme logomalen. Vår felles produksjon så langt ser dermed slik ut:
BryggAS emblem humlesnurr3.jpg BryggAS emblem tåkepils front 0,33ml.jpg BryggAS emblem humlebris front.jpg
Sånn ser de ut ferdig trykket på flaske:
2013.11.22 ferdig flasket og lagret med emblem.JPG 2015-06-22 22.38.40.jpg 2015-05-05 16.22.30.jpg
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp