Ølboble fra Petit

Vetle

Hei

Ser at petit har begynt å selge noe de kaller for ølboble på sine nettsider. Tenkte at disse hadde gjort seg bra under middagselskaper o.l. Er det noen som har testet disse eller har hørt noen erfaringer??? Kan ølet ettergjæres i de eller må de fylles opp med skummende øl. Ser for meg litt styr rundt påfyll.

Jeg regner med at dette er en innretning der man heller øl oppi boblen. Ølet bør konsumeres samme kveld, for ellers blir det bare dødt og oksidert. Da er det like greit å gå for en bar med tappekraner og corneliusfat med CO2. ;D

Har en kamerat som har en liknende sak. Han kjøpte den i sin tid for å servere øl i. Den blir brukt til servering av saft i barneselskaper. Det sier vel det meste...

Disse blir benyttet på Schauskjelleren, samt har sett de i bruk andre steder. Har selv ikke testet disse, men har hørt fra konsumentene (vel, de som drakk øllet) at de fungerte veldig bra.

Men ja, de er nok beregnet for hurtig konsum, reduserer jo trykket ved baren betraktelig.

Praha 2007. Greit hvis du tømmer den fort, det er ikke noe som holder på kullsyren og temperaturen.

Jeg er ikke på bilde :)

Vedlegg

• P5310001.JPG
    P5310001.JPG
    674,2 KB · Sett: 287
Saken på bildet er prikk lik den kompisen min har. Han kjøpte den i fylla i Praha...

Gahr skrev:
Saken på bildet er prikk lik den kompisen min har. Han kjøpte den i fylla i Praha...

Jeg og min samboer var på ti dagers tur til Praha, det ble ikke så mye fyll da, derfor har ikke jeg en slik :)

Bildet er fra et av microbryggeriene, husker ikke navnet, bare at det iike var de som hadde grseknokene.

Fikk en slik sak (litt mindre gedigen design enn de tsjekkiske, riktignok), lik "Original"-utgaven som Petit fører, som presang. Den ble brukt på én fest, og gikk deretter rett i søpla, selv om den ikke var ødelagt. Ølet ble jo ganske "dødt" av å mellomskjenkes på en slik. Nei, takke meg til flasker, eller tapping direkte fra fat!

"Total waste of money" - litt skuffende at Petit tar inn slikt søppel, men de har jo ellers rikelig med ting som faktisk er praktisk anvendelig for hjemmebryggeren!

Takker for mange tilbakemeldinger. Erfaringene lagt fram her beviser vel det jeg ante meg, best til vann, saft eller kanskje vin :eek:ppkast:

Tilbake
Topp