1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Ølbrygger kurs

En tråd i 'Sunnmøre Bryggelaug' startet av Rune Hoem, 19 Jan 2015.

1. Rune Hoem

Rune Hoem
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hei

Jeg bor i Ålesund, og har lyst å lære meg mer om ølbrygging. Er det noe kurs ???

Ola Andre Synes liker dette.
  2. Ola Andre Synes

Ola Andre Synes
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

3. Brede

Brede
    Expand Collapse
    Fylkesleder

Er vel ikke noe organisert kurs. Men skal ikke være noe problem for dere å være med noen erfarne bryggere på en bryggedag.
    Mener det har vært arrangert kurs i Sykkylven.
    Jeg skal brygge 9 og eller 10 februar. Hjertelig velkommen da. Bor i Sykkylven, men er ikke så langt fra Ålesund.

bompur liker dette.
  4. Rune Hoem

Rune Hoem
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Takk for det. Skal vurdere det.

Brede liker dette.
  5. Willy

Willy
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Er ikke så ofte her er bryggekurs. Var et i fjor under matfestivalen. Dei tok for seg biab.

6. Per Arne

Per Arne
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Bare å spørre, så er det sikkert mulighet å bli med noen en dag. Vet ikke om noen som holder kurs. Jeg skal brygge i starten av februar. Da skal det brygges pils. Fullt mulig å bli med om det er noen som har lyst. Bor på Glomset. Bare å si fra enten her i tråden eller sende meg en personlig melding her på forumet. Jeg er fleksibel med tidspunkt. Hverdag/helg. Formiddag/ettermiddag.

Per Arne Nonsvik

Brede, bompur og Ola Andre Synes liker dette.
  7. Karl Johan

Karl Johan
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Finner også veldig mye svar og info ved å tråle forumet. På medlemsseksjonen står er det flere gode artikler av Gahr. Og spørsmål blir oftest veldig fort besvart :)

8. oysts

oysts
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Vi hadde bryggekurs for en kompisgjeng av en kollega som var interessert i å se prosessen på tirsdag. Vi satt tre brygg på forskjellig utstyr. BIAB, Beer Brew og Speidel. De fikk også smake litt av det som skulle brygges da vi har brygget alle oppskriftene før.

Øystein

9. William Holden

William Holden
    Expand Collapse
    Registrert bruker

10. William Holden

William Holden
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Belgisk ølbrygging i Møre & Romsdal
    Møre & Romsdal Heimebryggarlaug ønskjer deg velkommen til testbrygging sammen med den Belgiske Ølprofessor Hans Bombeke som skal brygge en Belgisk trippel, et designer øl som han selv har laget til Møre & Romsdal Heimebryggarlaug.
    Ølet har han døpt til Ålesund Special Trippel

Det legges opp til at maks 40 personar får følge bryggingen hos Grim & Gryt økobryggeri lørdag 16. mai frå kl 12:00 og frem til ca kl 17:00

Som publikum får du lære om Belgisk ølbrygging, og du kan også snakke direkte med bryggerene.
    Mer info: www.facebook.com/events/1070018096347837

Kjøp billetter : https://tikkio.com/tickets/294-medlemskap-mr-h

Del denne siden