Øldommerkurs høsten 2015

Bra det strømmer inn med forslag! Jeg har talt over raskt (det vil si det kan være småfeil) og listen ser slik ut:
Bergen 10
Drammen 1
Grenland / Porsgrunn 2 +?
Kragerø 1+?
Oslo 4
Porsgrun / Grenland 2 +?
Vestfold / Horten / Sandefjord 2 +?
Stavanger 3
Sørlandet 3
Tromsø 2
Trondheim 3
Ålesund (med omegn) 13
Vesterålen 1
Østfold 1
Ja jeg har slått sammen litt (satser på at det ikke blir alt for mye klager).

Det er fremdeles ikke for sent å flagge interesse for et sted. Dommerkomiteen har enda ikke satt opp listen over hvor det blir dommerkurs i år. Dere har snaue 2 uker å skrike ut før vi velger ut kandidater, så skrik ut dersom du vil på kurs og ikke har sagt hvor du vil enda! Merk også at dersom vi ikke får nok påmeldinger, når vi åpner for endelig påmelding, blir det ikke nødvendighvis kurs.

Til sist vil jeg påpeke at det er lov å dra på kurs andre steder der du bor, så blir det ikke kurs i nærområdet ditt og du kan reise til et sted det blir kurs er det lov å melde seg på der.

(Redigert - glemte Trondheim og Oslo...)


I dag er vel siste dag som kan kalles "snaue" i forhold til 2 uker som er i morgen :)
 
I dag er vel siste dag som kan kalles "snaue" i forhold til 2 uker som er i morgen :)
Vi hadde møte i dommerkomiteen i går. Vi har en plan. Grenland er anonsert og åpent for påmelding. Dato for de øvrige kursene har vi ikke bestemt enda (vi må tilpasse det timeplanen til de som kan holde kurs). I tillegg har vi ikke fått orden på det praktiske for de øvrige kursene. Så, med forbehold om at vi får tak i noen lokale som kan skaffe kurslokale og stå for innkjøp osv, så ser det ut som om vi skal klare å kjøre kurs i Bergen, Oslo og Ålesund/Sundmøre.

Har du sterkt ønske om å få til dommerkurs utenfor et av de stedene er den beste måten å få det til å skje at du samler sammen en gjeng på minst 10 personer som vil gå på kurs (og ta eksamen og dømme øl ved behov), ordner et egnet lokale og finner noen som kan stå for innkjøp og hjelpe til underveis i kurset. Ordner du alt det er det gode muligheter for at vi kan finne en kursholder og holde kurs. Dere får ta det som en oppfordning.

Mer informasjon om tidspunkt og sted for kurs kommer så snart vi får det klart.
 
Tilbake
Topp