Om øl i mediene

Aha, takk, jeg tenkte umiddelbart på de såkalte sommerølene.

Så vidt jeg forstod, var ølene delvis valgt ut i samarbeid med bransjen (bryggeriene og/eller BROD) og delvis ut fra hva som var lett tilgjengelig i butikk.

Jeg var ikke med i testpanelet, men hjalp litt til med å skjenke. Det var fascinerende stor forskjell i smak på en del øl som kom fra samme bryggeri, og tildels også fra samme merkevare. Mest slående synes jeg forskjellen var på Mack Pils og Mack Isbjørn.
 
Har fortsatt til gode å drikke et øl fra Mack jeg ikke hata. Med tanke på hvor liten forskjell det er på "spesialølene" deres syns jeg det er oppsiktsvekkende at Mack sto for det største spennet.

Prøvde hefeweisen'en deres for en stund siden. Sendte mail og fikk til svar at det var feil label'et, skulle ikke være merket som hefe. Smakte den igjen etter noen måneder og det var like ræva. Kan være jeg har smakt fra samme batch, men da har de jaggu liten turnover her i hamartraktene.
 
Prøvde hefeweisen'en deres for en stund siden. Sendte mail og fikk til svar at det var feil label'et, skulle ikke være merket som hefe. Smakte den igjen etter noen måneder og det var like ræva. Kan være jeg har smakt fra samme batch, men da har de jaggu liten turnover her i hamartraktene.
Jeg kommer aldri igjen til å drikke øl fra Mack. Søppel (i min gane osv. Det er sikkert velprodusert. Så velprodusert at det ikke er spor smak igjen).
 
Jeg kommer aldri igjen til å drikke øl fra Mack. Søppel (i min gane osv. Det er sikkert velprodusert. Så velprodusert at det ikke er spor smak igjen).

Det morsomme er at jeg klarte å coine "hefeweizen'en" deres til å være WB-06 på 20 grader, det var akkurat det det var. WB-06 er en ypperlig WIT-gjær, men da klemmer man det meste ut av den.
 
VGs sommerøltest i samarbeid med Ølakademiet.
90 øl testet: Her er sommerens beste( bak betalingsmur).

Topp 12-listen
Dette er testens aller beste produkter i alle kategorier

1. Chaos Theory – Amundsen Bryggeri AS 95 poeng

2. Pop’s Passion – Grünerløkka Brygghus AS. 90 poeng

3. Foggy Sky – Qvart Ølkompani AS 89 poeng

4. Sundbytunet Svarten – Sundbytunet Bryggeri & Destilleri AS 88 poeng
Scandi Land – Graff Brygghus 88 poeng
Bringebææærliner Weisse – Grünerløkka Brygghus AS 88 poeng

7. Apocalyptic Thunder Juice- Amundsen Bryggeri AS 87 poeng

8. Hansa Sommerøl, Her Kommer Solen – Hansa Borg Bryggerier 86 poeng
Tya Helles Bock – Tya Bryggeri 86 poeng
Maveplask – Kjerringland Brygghus. 86 poeng

11. Solstripa – Haandbryggeriet AS 85 poeng
Hoppy Fairytale Bryggeri – Hogna Brygg 85 poeng
 
VGTV ”avslører” at det er plast-lining i bokser. Agurktiden er over oss.
VGTV

Ah, Agurktiden ja. Hvis dere alle ikke visste det så er det luft i bildekk.

Men! Samtidig. Det er plast/gummi eller hva det er. Det er ikke på en måte "helt" cleant. For alt vi vet så om 30 år så finner de ut at dette er skadelig. Asbest var jo et vidundermiddel det og. Men selv holder jeg meg til bokser, pga kvalitetem på ølet, men hvem vet.
 
Tilbake
Topp