Ønske om tråd med tips til plasser med godt utvalg av øl.

Jeg kan ta en kort oversikt over bra vannhull i Trøndelag:

Trondheim:
Den Gode Nabo - en institusjon for øl, har bredt utvalg både på fat og flaske, minuset er at det er litt stive priser 100+ sorter på flaske.
Studentersamfundet - 12-14 kraner og variert og godt flaskeutvalg, de er nok den billigste håndverksølplassen i Norge ettersom alle i baren jobber frivillig. De serverte blant annet 0,2l glass med Cantillon Kriek til 30,- i fjor høst :p 50-70 flasker.
Diskoteket - Desidert beste plassen i trondheim. 14 kraner med stor sirkulasjon i utvalget samt et bredt flaskeutvalg og langtidslagring av øl.
Moskus - liten bar som bestandig overasker med noen perler på flaske eller på tapp. 100+ sorter å velge i.
To Tårn bryggeri: Pub i bryggeirlokalet, stive priser og middels godt øl, 5-10 sorter å velge i.

Levanger:
Oskars Pub - de har drevet med et bredt flaskeutvalg siden lenge før øl ble trendy, avtaler du i forveien kan du komme å se på flaskemuseet i kjelleren. 200+ sorter å velge i

Frosta:
Klostergården bryggeri - godt utvalg i høykvalitetsøl. Mye spennende i kjellern som kun kan smakes på stedet.

Skorovas:
Sjenkestova - Ett av norges største flaskeutvalg, 250+ sorter å velge mellom.
 
Duckboot skrev:
Meny Vollebekk i Oslo har mange hyllemeter med spennende Øl. Det var et av de første stedene i Oslo jeg så som tok inn craftbeer.

Tilsvarende utvalg også på Meny Løren og Bjølsen. Alle tre butikkene har også gratis parkering innendørs.
 
Gahr skrev:
Matkroken på Landås er en flott plass. Tror jeg kjøpte to av de tre siste Crooked Stave Vielle Saison-flaskene de hadde inne på onsdag. Synd for alle som ikke fikk. Nydelig øl!

Fantastisk å finne dette i nærbutikken, angrer på at jeg ikke kjøpte flere. Har også kjøpt jolly pumpkin og mye annet snadder her.
 
Skal si de har tatt inn mye forskjellig øl på meny vågsbygd. Masse jeg ikke har sett før. Tydelig folk er villige til å kjøpe annet en pils.
Tommel opp.
 
Meny har stort sett bra, men unngå Tveita og Oppsal. Best utvalg jeg har sett hittil er på Alnabru, mer enn både Oslo City og Grønland. Lett og parkere - og pol vegg-i-vegg...
 
Jacbos på Hotlet har bra utvalg også på øl. Er i tillegg nok Norges beste dagligvarebutikk som i seg selv er en god grunn til å legge turen dit.
 
Meny på Vollebek har vel rundt ca 20-30 m² med reol kun for import-/mikrobryggeri-øl. I tillegg så har de vel 4-5 kjøleskap med import-/mikrobryggeri-øl.
 
Tilbake
Topp