Ønske om tråd med tips til plasser med godt utvalg av øl.

Jeg er glad i øl, spesielt godt/spennende øl. Vi vet jo at man får kjøpt hansa/ringnes overalt, men det er ikke alle plasser som har like godt utvalg av "annet" øl.

Kunne det ha vært noe å starte en tråd/flere tråder som går på fylke/kommune/sted hvor man kan finne godt utvalg av øl i butikkstyrke? Kanskje også med bilder/betegnelse av utvalget?
 
Hadde vært kjekt med en oversikt over plasser som er verd å besøke når man er ute å reiser i norges land!

Her ( i Ålesund ) vil jeg si at "Ta det piano" har byens beste utvalg av øl! (28 typer av ymse godsaker)

annbefales!
 
Siden Ålesund er nemt, Eurospar på Moa har et veldig bra utvalg, ikkje sikker på kor mange sorter som finnes der, men det er mange, og finner som regel no nytt kvar gang.
 
Strand86 skrev:
Hadde vært kjekt med en oversikt over plasser som er verd å besøke når man er ute å reiser i norges land!

Her ( i Ålesund ) vil jeg si at "Ta det piano" har byens beste utvalg av øl! (28 typer av ymse godsaker)

annbefales!

Sjekk puben på Hotell Brosundet (Maki) har masse bra øl (mer enn 28) og mye spesielt.
 
Brede skrev:
Strand86 skrev:
Hadde vært kjekt med en oversikt over plasser som er verd å besøke når man er ute å reiser i norges land!

Her ( i Ålesund ) vil jeg si at "Ta det piano" har byens beste utvalg av øl! (28 typer av ymse godsaker)

annbefales!

Sjekk puben på Hotell Brosundet (Maki) har masse bra øl (mer enn 28) og mye spesielt.

Takk for tips brede!! :)
 
Matkroken på Landås er en flott plass. Tror jeg kjøpte to av de tre siste Crooked Stave Vielle Saison-flaskene de hadde inne på onsdag. Synd for alle som ikke fikk. Nydelig øl!
 
Må reklamere litt for Roma Fabrikkutsalg i Lillestrøm (Den lille brusfabrikken). For det første har de et veldig bredt utvalg av industriøl, inkl. Mack, CB, Arendal og Fredikstad, som du ikke finner overalt på Østlandet. For det andre har de en veldig spennende hyllevegg med håndbrygget og importert, inkl hele spektret med NØ, HB, Lervig, Atna +++ Anbefaler alle romerikinger, Nedre og Øvre, et besøk hos de supertrivelige brødrene Bergersen Klemp, Martin og Fredrik!!!
 
Meny Vollebekk i Oslo har mange hyllemeter med spennende Øl. Det var et av de første stedene i Oslo jeg så som tok inn craftbeer.
 
Christians kjeller på Kongsberg. Ca 200 forskjellige øl på flaske og fat. De starter i disse dager eget bryggeri. Absolutt verdt et besøk

Sent from my C6603 using Tapatalk
 
Skulle man befinne seg på sørlandskysten så er Matkroken i Indre årsnes (Aust-agder, Høvåg) et bra stopp om du kommer via bil eller båt. Her er et svært godt utvalg av øl i butikkstyrke, noe som er sjeldent så langt fra allfarvei.
 
Gahr skrev:
Matkroken på Landås er en flott plass. Tror jeg kjøpte to av de tre siste Crooked Stave Vielle Saison-flaskene de hadde inne på onsdag. Synd for alle som ikke fikk. Nydelig øl!

362 sorter hadde han vist på forrige opptelling, respektabel hylle. Klostergården imponerte!
 
Tilbake
Topp