• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønsker å kjøpe kjele ~40 liter

Hei!

Vi er en gjeng på fire som nærmer oss komplett utstyr til litt hjemmebrygging. Har brygget noen batcher før, men da alltid hos andre (med deres utstyr).

Mangler kun en brukbar kjele til oppvarming av vann og koking av vørter - noen som har en til salgs? Planlegger å brygge 25ish liter batcher, så ser for meg en kjele på røffe 40 liter (alt over 35 er vel fullt brukbart?)! Bor i Oslo, så fordelaktig om kjelen befinner seg i nærheten av tigerstaden! Er ikke et must at kjelen har kran forresten, det kan alltids fikses selv!

Takk!

- Erlend

Kommer jo litt an på om den skal gassfyres, induksjon eller tradisjonell kokeplate. Og dermed også materialvalg. Jeg bestilte nylig en 50 liter kjele (rustfritt stål) fra www.niche.no. Krever dog at man har et org.nr. Kjelen er for øvrig tipp topp, og rimelig i prisen i forhold til andre steder som selger tilsvarende kjeler.

lowland skrev:
Sotrajohnny skrev:
Jeg kjøpte denne gryten, ikke samme selger, men den ser helt lik ut.
Ca 36L sier de, her har noen blingset veldig på målene, min rommer ikke mer enn 30L og da er den helt full og umulig å flytte på. Min var merket med 40L

Har også kjøpt en lik gryte fra annen selger som viste seg å væra 33L.
Har montert to varmeelmenter lik disse:
http://www.ebay.com/itm/Stainless-Steel-Electric-Kettle-Element-Tube-Heater-AC-220V-1-5KW-/290913584715?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item43bbcd064b

Katla/Bryggmakker sin 50 liter har vel ok pris?
Ser ut som denne er priset med lokk.
Hvor god den er på induksjon får han svare på selv.

Takk for tips, vært på utkikk etter tilsvarende kjele selv. Slettes ikke dum pris hos bryggmakker.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Takk for alle svar!

Vi bestemte oss for å gå for en 36 liters kjele med ferdig montert kran fra Bryggselv. Ligger på 1700-1800,-, men da får vi alt vi trenger i første omgang.

Send meg forresten gjerne en melding om du tilfeldigvis har et termometer av typen man skrur fast i selve kjelen til salgs!

Tilbake
Topp