Oppbevaring av salter/tilsetningsstoffer, hva bruker dere ?

Du må jo kjøpe kvanta som monner:).

Her er kjemisettet mitt. Har ikke fått magnesiumkloridet på plass ennå, men da blir det nokså komplett, med antioxin, fosforsyre, mjølkesyre, magesiumsulfat, magnesiumklorid, kalsiumsulfat, kalsiumklorid, natron, kalk, batterivann, pipette, pHmeter og oppbevaringsvæske til pHmeteret. I tillegg har jeg gjærnæringer, sinkoppløsning og klaringsmidler andre steder. Og kalibreringsoppløsninger til pHmeteret:
Vis vedlegget 70116

Er det lenge siden du pussa kameralinsa på mobilen?
Eller er det bare ofte sånn mystisk "glødene" stemning hos dere ;)

Sist redigert:
Er det lenge siden du pussa kameralinsa på mobilen?
Eller er det bare ofte sånn "glødene" stemning hos dere ;)
Pusse kameralinsa???? Det var da et pussig spørsmål;).

I mine yngre år tilbrakte jeg mye tid med en Olympus OM 1, og i mørkerommet. Men jeg har liksom ikke det samme forholdet til en telefon. Telefoner er til å snakke i, de.

Noen har liksom litt mer orden på sakene:).

Bruker du det mikroskopet, forresten? Noen ganger hadde det vært interessant å telle celler. Jeg lurer jo alltid på hvor mange det egentlig er i en dl. av den slurryen jeg gjenbruker.
Tanken var at det var nyttig…
Tanken har endret seg :)
Fikk det av @erikraude etter at jeg overhalte noen han hadde fått.
Nå står det bare der for å bygge opp under ‘Breaking Bad’ følelsen i rommet :cool:
1731483795988.jpeg
Ser jeg med fordel kunne ha flyttet den rosa vaskebøtta …

Bruker du det mikroskopet, forresten? Noen ganger hadde det vært interessant å telle celler. Jeg lurer jo alltid på hvor mange det egentlig er i en dl. av den slurryen jeg gjenbruker.
Det var vel @rosnes som tok med seg resten av de jeg hadde for videre distribusjon, hvis jeg husker riktig? Eller var det @msevland? Uansett, det fantes flere, så det kan godt hende det fortsatt står noen et sted og venter på et godt hjem.

Det var vel @rosnes som tok med seg resten av de jeg hadde for videre distribusjon, hvis jeg husker riktig? Eller var det @msevland? Uansett, det fantes flere, så det kan godt hende det fortsatt står noen et sted og venter på et godt hjem.
Jeg er redd jeg ikke ville komme til å bruke det, om ett av dem skulle havne her. Det er en del styr med det, og du skal vel ha litt øvelse i bruken, også. Og enn så lenge ser det ut til at estimatene mine funker rimelig greit. Men det hadde jo vært morsomt å få et tall på mengden levende celler i en slurry som har stått noen dager.

Jeg er redd jeg ikke ville komme til å bruke det, om ett av dem skulle havne her. Det er en del styr med det, og du skal vel ha litt øvelse i bruken, også. Og enn så lenge ser det ut til at estimatene mine funker rimelig greit. Men det hadde jo vært morsomt å få et tall på mengden levende celler i en slurry som har stått noen dager.
Altså, det blir vel ikke noe mer brukt om det står i kjelleren til @rosnes , sånn hvis det ikke har funnet et annet hjem enda.

Tilbake
Topp