Oppdatert versjon av Bratberg v2 f.o.m. 15/6-2015 [Lanseringstilbud]

Så på Grainfather, men ser ikke helt hva den har å by på som ikke Bratberg-en har..
Dem største forbedringen i mine øyne, er oversvømmelsesrøret i midten av meskerøret og rista på toppen.
Det gir bekymringsløs brygging og ingen fare for oversvømmelse med korn over i kokekaret.
Også liker jeg veldig godt at termostaten er plassert litt mer brukervennlig, og at den kan oppgraderes til en stc1000p-ovbsc. Også den kraftigere pumpa som tåler kokende vørter, og at den er fastmontert.
 
Det jeg vil frem til er at tilbudet lenket til over inneholder mye tungt:
PAKKETILBUDET INNEHOLDER:
Bratberg Kompaktbrygger Gen2 (Oppgradert modell)
- Gjæringskar 30L med gjæringslås
- 2 Ingredienssett (Kølsch og Tysk Pils) Ps" Kan ikkje gjøres om!
- Hurtigkjøler i rustfritt stål 6m
- Elektrisk Sirkulasjonspumpe med slanger (Magnetpumpe) Tåler 100 grader
- Hydrometer
- Øse 1,5 L
- Meskesleiv i plast
- PBW 450g
- Saniclean 946 ml
Det var vist ikke veldig mye velvilje fra den kanten. En selgers privilegium, så greit nok. Han har jo også monopol på Bratberg :).

Har sett nøyere på pakketilbudet, og ser at tillegget har en verdi på i underkant av 2 000 kroner. For dette må man betale 1000 kr utover bare brygger og kjøler, samt ett frakttillegg på over 400 ekstra. I blanke kroner sparer man ca 600, og da sitter man med diverse utstyr og brygg man sannsynligvis ikke ville valgt ellers.

Jeg går nok for løst.

Spørsmålet er: Er sirkpumpa noe å satse på?
Jeg skulle akkurat igang med mitt 4 brygg, da virket plutselig ikke pumpa. Den fungerte fint forrige gang men ikke nå. Litt rart etter kun 3 brygg. Ringer i morgen, forhåpentligvis får jeg en ny
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
Tilbake
Topp