Oppkobling av Sestos PID.

Det er ikke bare ssr som setter begrensninger, operatøren er minst like viktig.

Forsøker nå å få to Sestoser brukt som termometer til å fungere.
Har satt Sn til 21 og da viser det øverste tallet (med rødt) hhv 8 på den ene og den andre ligger og varierer mellom 9,7 og 9,9. Neste linje (grønn) viser hhv 50 og 50.0
Tipper jeg har rotet bort decimaltallet og finner ikke ut hvordan jeg får det tilbake.
Noen som har tips?
 
Tipper jeg har rotet bort decimaltallet og finner ikke ut hvordan jeg får det tilbake.
Noen som har tips?
tatt litt ut av hukommelsen. Jeg tror desimaler bestemmes av føleren. Har du K føler blir det heltall. PT100 så får du desimaler.
 
Ok. Ja det er to ulike følere. Men begge er PT100 med tre ledere.
Den ene er en av den typen gustavf fikk til lands, den andre er en "vanlig" med halvtom rørgjenger som brukes i kryss eller T ut fra meskekar.
-Enkelt å kontrollere dette. Bytter om følerne på Sestosene og da skal decimalet følge med.
Takk for svar.
 
Nei, det tror ikke det har med følerne å gjøre.
Begge har decimaltall på en Sestos og begge mangler dette på den andre.
Andre tips?
Ikke at jeg tror det betyr noe men den med decimaler er av typen 2R (feilkjøp) og den uten er en VR.
 
Nei, det tror ikke det har med følerne å gjøre.
Begge har decimaltall på en Sestos og begge mangler dette på den andre.
Andre tips?
Ikke at jeg tror det betyr noe men den med decimaler er av typen 2R (feilkjøp) og den uten er en VR.
I følge bruksanvisningen (vedlagt) er menyvalget etter Sn på setupmenyen noe som heter D1P "decimal point position". Har du prøvd å endre den?
 

Vedlegg

  • D1S-EN.pdf
    635,9 KB · Sett: 14
Kan godt hende jeg har trykket denne til feil verdi ved oppstart.
Byttet Sestosen ut med en annen så nå er decimalet på plass.
Skal sjekke dette senere. Takk for svar.
 
Fandens Sestoser (og koblingsansvarlig).
Fikk de til å fungere i går med følerne koblet direkte til Sestos. Men når jeg nå kobler inn kabelforlengelsen er det full forvirring. Displayet blinker nå med kode orAL.
-Har målt motstand mellom 3 og 4 på Sestos til 103 ohm
-Sn er satt til 21
-oPl står på 0
Så nå vet jeg ikke hva jeg kan gjøre. Har noen tips om denne orAL koden? (Omtalt helt på slutten av manualen)
 
Ja ett eller annet var feil. Røsket ut de tynne datakablene og kontaktene i skapet og gikk med vanlig halvannen kvadrat kabel og std gjennomføringer. Fungerer nå men litt justering må nok til.
 
Tilbake
Topp