Send en mail til ægir, kansje du får oppskrift av de. Tror de har delt de fleste oppskrifter før.Kom over denne fantastiske ølen nettopp. Og lurer på om noen har oppskrift eller har prøvd å klone den? Om noen har en formening om hvordan jeg kan treffe sånn nogenlunde så kan jeg og gå for det.
Hørt noe fra ægir som du vil dele???Jeg sendte dem Mail på mandag. Desverre var alle bryggerne på reise i USA så hun som besvarte mailen skulle be dem sende oppskrift når de var tilbake. Poster så fort den kommer
Purret dem igjen på mandag og tenkte å gjøre det samme i morgenHørt noe fra ægir som du vil dele???
Smakte denne igår, og syns den var helt nydelig. Dette blir mitt neste brygg. Men jeg finner ikke noe Special W hos bryggselv - noen som har noen erfaring med den? Litt googling tilsier at jeg nok kan bruke Special B for nogenlunde samme resultat?Trengte ikke purre, kom på jobb i dag og der lå den og ventet.
Respekt til Vegard!
Beer Naglfare Nut Brown Ale
OG 1.054
FG 1.019
IBU 20
EBC 60.8
Fermentation temp 21˚c
Yeast WLP005
Malt %
Pale ale malt 70.8
Special W 14.3
Brown Malt 7.1
Caramunich II 7.1
Pale Chocolate 0.7
Mashing temp Time (min)
68 60
72 15
Hop Gr pr/l α acid % IBU in wort Time added
East Kent Goldings 0,735 5,7 12,9 60
East Kent Goldings 0,432 5,7 5,8 30
East Kent Goldings 0,216 5,7 1,4 10
Jeg har brygget den, med Special B istedenfor special W. Har sågar testet den side om side med originalen. De var praktisk talt identiske. Originalen hadde noe bedre/sterkere aroma, men det kan vel så godt være noe i prosessen min. Smaken var for meg så lik at jeg ikke ville kunne skilt dem i en blindtest.Noen som har forsøkt seg på oppskriften @Zliverfox fremskaffet fra Ægir? Likt orginalen?