Oppstart av bryggerlaug i Tromsø

Harald

Norbrygg-medlem
Hei, Nå er det på tide vi møtes!
Har de siste par årene blitt en mer og mer ivrig hjemmebrygger. Kunne godt tenke meg å være med å starte opp en lokalforening. Eller ihvertfall funnet sammen med likesinnede for å kjøpe inn større partier med malt. Det er synd at porto skal være den største utgiftsposten i hobbyen vår!

Hva sier dere til å møtes i Ølhallen eller på Blårock en av de nærmeste dagene?
Harald
 
Farsken, kommer litt brått på og så er det Bluesfestival i Alta til helga men kunne gjerne tenkt å være med på noe slikt.
Har ikke sett så mange her på forumet med adresse Finnmark så håper dere kan favne noe vidt med medlemmer!
 
Hei igjen!
Takk Sverre og Tor Henning. Det ble ikke all verdens oppslutning før sommeren.... Nå står en ny bryggesesong for tur og jeg har ikke gitt opp å treffe dere. Det er sannelig plass til ennå flere, så don't be shy, kom og gi et livstegn
Første anledning blir Mack sitt PR- jippo: Tromsø Ølfestival 2009 som skal arrangeres 19-22 august.

Hva de har funnet fram til av importert øl i år er foreløpig vanskelig å få rede på. Kun det musikalske programmet  er publisert, og jeg håper ølet blir litt :help: spenstigere.
Jeg kommer til å smake på festivalen uansett, og regner med å ta en tur allerede første dagen. Og jeg skal stille før musikken begynner.

Hvis det er flere her som har tenkt seg på festivalen så gi lyd så vi kan avtale møtested og tid. (Jeg har dessverre ikke  fått skaffet meg Norbrygg sin T-skjorte som jo hadde vært ideelll i slike sammenhenger.

Harald   
 
Jeg har brygga en del i *Oslo og har akkurat flytta til byen. Kribler i fingra etter å få kommet i gang her oppe i Ishavsbyen - og for å treffe likesinnede.

Hvor er det dere skaffer ingredienser og utstyr her oppe forresten?

- Petter "Jævla Søring" Karlsen.
 
Europris Langnes, Ærfuglveien 5 og Europris Stakkevoll, Stakkevollveien 35.

Vet man om flere, si fra, så får man lagt det inn på kartet på nettsiden.
 
De har nok ikke glassballonger der, men gjæringskar og det meste av småsaker har de sikkert. :)
 
Takk Eduard, men må si at såpass skjønte jeg. Er ikke en dedikert fan av plast, men slike "bøtter" har også en klar fordel: De er lettere å rense. Er ganske bittert å ha massevis av utstyr liggende i Oslo og derfor kjøpe nytt, men, men. Det koster like mye å kjøpe nytt som å få sendt opp gammelt.
 
Ja nå som Bryggebryggeren har kommet i gang med salg av malt, skulle forholdene ligge til rette for større aktivitet på hjemmebryggerfronten i Tromsø. Jeg har nå snakket med flere som svært gjerne vil være med. Men så var det dette med å finne en dag.

RuneGE foreslo at vi kunne starte opp med en omvisning på microbryggeriet til Mack, med derpåfølgende stiftelsesmøte. Bryggerimesteren på Mack, Rune Lennart Andreassen, stiller gjerne opp for å gi oss den beste rammen rundt et felles treff. Formålet med treffet er å møtes, bli litt bedre kjent og kanskje få til noe sammen.

Jeg synes dette var en god ide fra Rune GE, og vil derfor oppfordre han til å bestemme en dag. Finner han en tid det passer for både han og  Mack, får vi andre om nødvendig anstrenge oss litt for å kansellere alle våre andre avtaler.

Hørte du Rune GE, ballen er spillt over til deg!

Harald
 
Bryggerimesteren på Mack har en travel innkommende uke (uke 11) .  I uke 12 derimot har han muligheter for å stille opp for oss. Jeg skal forhøre meg meg om når det passer. Selv er jeg bortreist tirsdag - torsdag i uke 12.
 
Flott at du tok utfordringen!
Mandag den 22. er vel det tidspunktet flest kan, mens fredag fort kan bli det hyggeligste. Men det er denne fredagen påskeferien starter for oss barnefamilier...
Harald
 
Møtet er utsatt til etter påske. Det blir annonsert her på forumet så snart dato er klar, men jeg skal få deg inn på en epostliste også.
Harald
 
Da er vi i gang :)

Alle hjemmebrygg entusiaster (nybegynnere som  vel som garvede), ølentusiaster generelt og alle andre som måtte ha interesse  ;D
[size=18pt]Møt opp på Ølhallen i Tromsø torsdag 20. mai kl 15:00! [/size]
Vi treffes da med en målsetning om å få etablert et bryggelaug i Tromsø og omegn.
Bryggerimesteren på Mack vil dra det hele i gang med en liten omvisning i Mack sitt microbryggeri.
Etterpå setter vi oss ned med en øl, blir kjent med hverandre og starter arbeidet med fomaliseringen av bryggelauget.
Hiv dokker me :yes:

Rune
 
Tilbake
Topp