Oppstart av bryggerlaug i Tromsø

Moralsk støtte fra en hjemmebryggende nordlending, for tiden bosatt i USA, med tilholdssted www.aleiens.com  Kom gjerne innom på sidene, eller "join us" på Hulmeville Inn dersom noen skulle befinne seg i Philadelphiaområdet!

Hell og Lykke folkens!

Bryggerhilsen fra Eivind
 
Jeg er dessverre i Oslo den dagen - men håper å kunne komme innom dere tidlig på kvelden! Det hadde uansett vært artig å fått møtt folk!
 
Da er det første møtet i et gryende hjemmebryggerlaug i Tromsø historie :)
I går ettermiddag møttes en gjeng entusiaster på Ølhallen for å diskutere oppstart av bryggelaug.
Vi starta med en omvisning i Mack sitt mikrobryggeri. Bryggerimester Rune Lennart Andreassen hos Mack tok vel imot oss, viste frem det 1000 liters store bryggeriet og serverte smaksprøver på øl som kommer. Rune Lennart er fersk i faget men veldig imøtekommende og interessert i å ha dialog med oss amatører. Etter omsvisning og ølsmaking på mikrobryggeriet fortsatte vi praten rundt bordet i Ølhallen.  Vi er enige om å starte opp med å planlegge jevnlige møter for å smake på hverandres øl og diskutere brygging. Etter hvert får vi se hvor bra dette kan bli. Jeg har sendt ut e-post med innkalling til vårt første ølsmaketreff den 1. juni. Om det er noen som er interessert i å stå på vår kontaktliste så send meg en e-post eller PM.

Rune
 
:yes: Jeg synes dette er mitt i blinken.
jeg er intresert i å delta.
Bor i Tromsø jobber på Svalbard 14 dager på 14 dager av. Er for tiden i Tromsø.
MVH
Robert
roberjo5@online.no
Tlf.48020630
 
Hei & velkommen Kristian! Jeg foreslår Harald eller RuGE tar tak og kaller inn til nytt møte i løpet av ei uke eller to. Tror det er flere Black IPA-brygg som ligger og venter på å smakes rundtomkring...
Jeg har forsåvidt møtelokale tilgjengelig i byen om vi skulle satse på denslags for å teste hjemmelagde varer...
 
Hei Kristian, jeg vil gjerne møtes og ta et glass og en prat nå før jul. Og hvis du Frode har en ledig campingvogn som kan parkeres en sentral plass i byen hadde det vært alle tiders.
Nå i disse førjulstider er det mye som skal, må, eller bør gjøres. Men onsdag den 22. desember, når vi vet at det går mot lysere tider burde vi ta oss tid til å meditere over noen mørke øl. Det er den beste dagen for meg ihvertfall, skoleavslutninger, konserter og julebord er over samtidig som juletre og pakkeinnkjøpene kan utsettes ennå dag.

Harald 
 
Harald skrev:
Hei Kristian, jeg vil gjerne møtes og ta et glass og en prat nå før jul. Og hvis du Frode har en ledig campingvogn som kan parkeres en sentral plass i byen hadde det vært alle tiders.
Nå i disse førjulstider er det mye som skal, må, eller bør gjøres. Men onsdag den 22. desember, når vi vet at det går mot lysere tider burde vi ta oss tid til å meditere over noen mørke øl. Det er den beste dagen for meg ihvertfall, skoleavslutninger, konserter og julebord er over samtidig som juletre og pakkeinnkjøpene kan utsettes ennå dag.

Harald 

22. desember høres bra ut. Om ikke campingvogn, så møterommet på jobb på UiT. Tror det skal gå greit - undersøker nå. Jeg tenker meg at vi møtes sånn rundt kl 17 slik at jeg klarer komme med siste buss hjem i sju-tiden. Høres dette ok ut? Hvem kommer?

frode
 
Jeg har også tre. :) Her blir det rift! :)

MEN! Jeg har forlovet meg. Møtelokalet funker ganske enkelt ikke. Hva med deg, rune? Har dere lokaler vi kunne besudlet med gjær og tomflasker?
 
Joda, det bør vel gå bra. Har fått noen tilbakemelding på e-post om at det passe dårlig for enkelte, jula stare visst den 22 :)
Men vi kan jo ta en smak den 22. og kanskje en til over jul? Kæm veit, kanskje ølet bli bedre over jul? Sånn at vi får med fleire? Veit ikkje om det er nån som har brygga ASIBA.
Vi satse på et smaksmøte den 22. i forskningsparken :)
 
Den 22. desember passer fint for meg, da begynner det meste å komme på plass.  Kan bli artig å se hva dere har fått til og så tar jeg med det lille jeg har laget så lang.
 
Tilbake
Topp