Som du selv sier: du finner igjen ting med søk. Et godt tag-system ville gjort mye mer for gjenfinning enn den hierarkiske inndelingen i underforum.
Inndelingen i under-forum gjør to jobber. De bidrar med bittelitt kategorisering av innhold, og de utgjør inngangsporten til forumet. For mange slike underforum gjør det vanskelig å finne aktiviteten, og kan skape et inntrykk av et dødere forum enn det som er tilfelle.
Jeg kikka raskt over det vi har. På forsiden er det lenket til 19 underforum. Enkelte av disse har ytterligere inndelinger. Av de på toppnivå er det kun i Pratehjørnet, Generelt og nybegynnerspørsmål, Utstyr, og Råvarer hvor det er særlig aktivitet. De øvrige har 0-3 tråder med aktivitet fra 2026. Både "Pratehjørnet" og "Generelt og nybegynnerspørsmål" er ikke-kategorier i mine øyne. De hjelper meg i hvert fall ikke å finne tilbake til noe.
For noen som kommer inn på forumet skaper denne inndelingen et inntrykk av et dødt forum. Fylker? Bare halvparten har innhold fra i år. Noen har siste aktivitet i 2024. Regionale bryggerlag - kun ett har aktivitet i år.
Inntrykket mitt er egentlig at veldig mye av forumets aktivitet er konsolidert i noen få mega-tråder. Hvis du går gjennom "Tråden for dumme spørsmål" tror jeg du finner _mange_ kandidater til selvstendige tråder. Det tenker jeg er et signal om terskelen for å opprette nye tråder er for høy. Personlig tror jeg inndelingen av forumet i veldig spesifikke bolker bidrar til å heve denne terskelen, men det er sikkert ikke eneste forklaring.