Oslo: Klubbmesterskapet 29. oktober 2021

Jørgen O

Dommer
Sentralstyre
I samarbeid med Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug (KSHB) inviterer Norbrygg Oslos til vårt eget intime "publikums favoritt-aktige" høstarrangement i Drammensveien 43 fredag 29. oktober. Her vil påmeldte hjemmebryggere servere sitt øl til publikum, som stemmer fram sine favoritter.

Vi anbefaler at bryggerne tar med seg minst åtte liter øl (tilsvarende en kasse med 0,33 litersflasker eller et nesten fullt nilitersfat). Vi setter opp bord langs veggene, og det er opp til deg om du vil ha med tappetårn og annet utstyr for å lage stand eller om du bare serverer rett fra flaske eller picnic-kran.

Alle bryggere og publikummere vil få utdelt polletter som brukes til å stemme med. De tre ølene med flest stemmer blir premiert med diplom og gavekort på henholdsvis 1500, 1000 og 500 kr fra vår samarbeidspartner Strømmen Hjemmebrygg. Og ikke minst får vinneren gravert inn navnet sitt på vandreplaketten, som vedkommende får beholde til neste års arrangement.

Påmelding og billettkjøp skjer i Hoopla. Deltakere som stiller med øl slipper naturligvis inn gratis, og man får også ta med seg en medbrygger eller gjest. For Norbrygg- og KSHB-medlemmer koster billetten 55 kr, mens det for ikke-medlemmer koster 375 kr å delta. Med andre ord lønner det seg å melde seg inn i Norbrygg først: Det koster 275 kr (100 kr hvis du er under 26 år), og dekker kontingent for resten av 2021 og hele 2022.

Av brannvernhensyn må vi ha kontroll på antall mennesker i lokalene. Derfor blir alle billetter bli skannet i døra.

Vi stiller opp med foodtruck fra GoGrilla i bakgården, og burger (vanlig eller vegetar), søtpotet-fries og mineralvann er inkludert i billetten!

Premiering av vinnerne av Oslomesterskapet i amerikansk øl vil også skje på dette arrangementet.

Tidsplan for arrangementet:
17:00 Rigging (for bryggere/medbryggere)
18:00 Publikumsinnslipp
19:00 Matservering
20:30 Premieutdeling for Oslomesterskapet i amerikansk øl
20:30 Avstemningen avsluttes
21:00 Premieutdeling for Klubbmesterskapet
22:00 Avslutning
23:00 Ferdig utryddet fra lokalet

Levering/henting av utstyr:
  • Bryggere som ønsket det kan komme med øl/utstyr dagen før mellom kl. 17 og 18. Det vil bli lagret på lageret i bakgården i (lav) romtemperatur.
  • Deltakende bryggere kan få sette tingene sine på vårt tilstøtende lager og hente det dagen etter mellom kl. 13 og 14.
Vel møtt til et veldig trivelig arrangement!
 
Sist redigert:
Hvis, og det er et stort hvis, men hvis jeg har fått flytta og fylt tønna og har noe av tønneølet til overs på fat etter fyllinga er det helt klart hit det skal! :) :) :)

Edit: Bestilte akkurat en dampkondensator til grynfaren så jeg kan få satt et par batcher her. Elendig avtrekk i denne leiligheten.
:) Genialt med et spark i ræva. Takk, Jørgen!
 
Sist redigert:
Har veldig lyst til å være med i år (ikke at jeg ikke har tidligere, men det har jo aldri passa) Har til å med et fat tripel i boden jeg kan ta med (hvis den er god, ikke smakt den ennå)
men det kan være avhengig av koronasituajonen :-/
 
Har veldig lyst til å være med i år (ikke at jeg ikke har tidligere, men det har jo aldri passa) Har til å med et fat tripel i boden jeg kan ta med (hvis den er god, ikke smakt den ennå)
men det kan være avhengig av koronasituajonen :-/
Som med alt annet vi gjør om dagen så ligger "covid-19 spøkelset" over oss. Det er ingenting vi i Norbrygg Oslo heller vil en å få i gang full aktivitet igjen :)
 
Jeg har fryktelig lyst til å stille. Dette er et veldig trivelig arrangement. Og jeg har en klar ide om hva jeg eventuelt vil stille med, dvs. det står mellom to alternativer.

Men så var det dette med spøkelset. Nå håper jeg bare at den siste meldinga om at det kan se ut som om smitten er på vei ned igjen, ikke bare var et blaff.
 
Jeg krysser fingrene for at nå når de fleste ned til og med 12 år blir vaksinert blir situasjonen - med eller uten virus i omløp - til å leve med, og at vi kan gå tilbake til normalen slik de allerede har gjort i Danmark.
 
Klarte ikke å finne noe info om det så jeg må få spørre. Er det begrenset til ett øl pr. deltager eller kan man f. eks. stille med 2 hvis man ønsker det?
Har ikke vært med på dette før men det høres trivelig ut. Jeg skal dit uansett og vurderer å stille med øl også:)
 
Klarte ikke å finne noe info om det så jeg må få spørre. Er det begrenset til ett øl pr. deltager eller kan man f. eks. stille med 2 hvis man ønsker det?
Har ikke vært med på dette før men det høres trivelig ut. Jeg skal dit uansett og vurderer å stille med øl også:)
Det er ingen begrensning, nei. Velkommen skal du være. :)
 
Kommer antagelig alene evt. med et fat under armen, hvis det er noen som har plass, hvis ikke blir det picnic
 
Siden dette er første "skikkelige" arrangementet på 1,5 år så har vi i Norbrygg Oslo bestemt oss for å slå litt på stortromma og stiller med Foodtruck i bakgården under arrangementet. Menyen som dekkes av Norbrygg Oslo består av en av følgende valg :

- Vegetar burger, søtpotet fries og mineralvann
- Vegetar burger, søtpotet fries, glutenfritt brød og mineralvann
- Vanlig burger, søtpotet fries og mineralvann
- Vanlig burger, søtpotet fries, glutenfritt brød og mineralvann
- vil ikke ha mat


. For de av dere som ikke har bestilt billett enda så velger dere hva dere vil spise etter å ha valgt antall biletter. For de av dere som har vært tidlig ute og kjøpt bilett - send epost til meg (pmunthe@norbrygg.no) med emne "Mat klubbmesterskap" innen fredag 22.10 kl 1200.

Vi gleder oss til å se dere alle sammen !
 
Nå er det én uke igjen til et av høstens hyggeligste ølarrangementer, og det er fremdeles ledige billetter igjen både for bryggere og publikum. Se oppdatert tidsplan og informasjon i første innlegg i denne tråden. Der finner du også lenke til påmelding i Hoopla.
 
Nå er det én uke igjen til et av høstens hyggeligste ølarrangementer, og det er fremdeles ledige billetter igjen både for bryggere og publikum. Se oppdatert tidsplan og informasjon i første innlegg i denne tråden. Der finner du også lenke til påmelding i Hoopla.
Ligger det an til å bli fullt? Jeg har ikke turt å melde meg på før jeg er sikker på at jeg har noe å bidra med.
 
Ligger det an til å bli fullt? Jeg har ikke turt å melde meg på før jeg er sikker på at jeg har noe å bidra med.
Det er ca 30 solgte billetter nå. Grensen for hvor mange vi har lov til å være er større enn hva vi mener bør være maks, men vi har i alle fall plass til 10 personer til.

Men du kan jo melde deg på som brygger, så kan du jo alltids be om at vi kansellere billetten eller gjøre den om til "deltaker uten øl"? :)
 
I år satser jeg tungt. Jeg har satt designavdelinga i sving med å lage en plakat, og jeg tenkte til og med å ta med et eget håndtak. Det passer å skru på, sant, @msevland?

Hvem andre er det som stiller i år?

Jeg gleder meg, jeg syns knapt jeg har sett folk utafor jobb sia pre-covid. :D
 
Tilbake
Topp