Oslo: Klubbmesterskapet 29. oktober 2021

Nok et førsteklasses arrangement fra Norbrygg Oslo. Gratulerer til Anders og de andre vinnerne, og takk for alle bidragene.
Gleder med allerede til neste års Klubbmesterskap uke 43 i Drammensveien 43. Marker av i kalenderen allerede nå
 
Tusen takk for nok en fin kveld i Drammensveien. Dette har blitt en veldig hyggelig tradisjon!
Det er noe med ramma rundt, størrelsen på arrangementet, og ikke minst folka som deltar, som gjør dette til en ekstraordinært trivelig begivenhet. Og i år var det dessuten spesielt, siden "vinneren" i fjor var covid-19. Det kjentes godt å være i miljøet igjen.

Jeg hadde med junior - som var den som fikk meg i gang med brygginga for en del år sida - og han hygga seg like mye som meg. Miljøet gjorde inntrykk.

Det blei servert 16 øl, og alle var gode. Standarden blant bryggerne er høy. Så desto større grunn er det til å gratulere vinneren - Andy med en bånnsolid schwarzbier - og de to andre på podiet:).

Stor takk til de som var ansvarlige for arrangementet. Og så skal matserveringsordninga få litt ekstra ros. Det var en smått genial løsning, Per Arne :). Vi fikk skikkelig gode burgere fra mobil grill i bakgården, og arrangementet blei ikke forstyrra mer enn nødvendig.
 
Må bare istemme @msevland @Finn Berger @Jørgen O m.fl, utrolig hyggelig og fint arrangement. Fin variasjon i både folk og øl og veldig mye bra øl som godt grunnlag for (antagelig litt nerdete) diskusjoner og læring. Håper burgern blir tradisjon også!
Tusen takk for plass på det fine tappetårnet @msevland, og takk til alle for et par hekto med poletter! Jaggumeg artig og ganske uventet! Kanskje det er håp for lagerøl i PF-formatet likevel!!
 
Ja, gøy å endelig få vært med, gleder meg allerdede til neste år
Også artig å få treffe junior @Finn Berger og smake tønne ølet ditt @erikraude , det var jo ikke bare "interessant", men knakende godt også :D
Solid kvalitet på øla som ble servert i går

Ekstra liten takk til @msevland for meget praktiske picnic holdere :), at det er en 1/3 i gjen på fatet er også helt greit (for meg ihvertfall)
IMG_2676.jpeg
 
Fantastisk arrangement - og ikke minst veldig hyggelig treffe menneskene bak navn og pseudonymer på forumet. Veldig inspirerende å snakke med deg @erikraude, så må nok ta meg sammen og få fylt quarter barrique med noe øl:) Gratulerer til pallen og takk for Norbygg Oslo som arrangør: kunne ikke blitt bedre:)
 
Her er komplett resultatliste fra fredagen. Hvis navn på brygger eller øl er skrevet feil så beklager jeg det så mye.


1.plassAnders HagenHöibraaten Schwaart(198g)
2.plassThorbjørn BakkeThe Pale Ale(165g)
3.plassHans C. LøbergHvit Skorstein(154g)
4.plassRobertBavarian Helles(140g)
5.plassErik NygaardProjekt Barrique(108g)
6.plassJørgen OlsenIPA(97g)
7.plassLars Erik VingnesengenTroll's Juice(89g)
8.plassFinn BergerEngelsk Golden Ale(86g)
9.plassEdvard (KSHB)Sour Hop Kidz(78g)
10.plassJens Erik JacobsenTjekkisk Pils(77g)
11.plassHåkon BuggeNeipa Hornindal kveik(54g)
12.plassEdvard (KSHB)reale Bitter (51g)
13.plassMorten SevlandMannen i gata v2(44g)
13.plassThorbjørn BakkeThe Raw Win or Fale Ale(44g)
15.plassTorgeir (KSHB) Vienna (de-alc)(36g)
16.plassTor Brøndbo Golden Ale <0,5 %(32g)

For de som ikke var der - bedømmingen var PF-style med poletter og tallet i parentes er vekten av tildelte poletter pr øl.

Vi takker for i år og ser frem til neste år. Det er bare å merke av uke 43 2022 i drammensveien 43 i kalender allerede nå

peram
 
Tilbake
Topp