Oslo Mikrobryggeri søker brygger!

Kunne du tenke deg bli bryggeren p? OMB?

  • Ja, uten tvil!

    Stemmer: 14 53,8%
  • Kanskje det

    Stemmer: 9 34,6%
  • Det spørs om jeg ville klare det

    Stemmer: 3 11,5%
  • Nei, det er ikke noe for meg

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    26

Eduard

Norbrygg-medlem
Brygger på Oslo Mikrobrygger

Vår brygger går ut i permisjon, og vi trenger derfor en kyndig person som kan ta over hennes jobb så snart som mulig.

Dette er en deltidstilling men kan kombineres med arbeid i bar. Arbeidsmengden i bryggeriet er noe sesongrelatert.

Rette person er en utpreget ølentusiast som har stor interesse for ølkultur og ølbrygging. Personen må ha erfaring fra kommersielle byggerier eller en solid bakgrunn fra hjemmebrygging, samt være nøyaktig, fleksibel og selvstendig. Vår brygger må være positiv og omgjengelig og passe godt inn i bedriftens gode arbeidsmiljø. Grundig opplæring vil bli gitt.

Spørsmål om stillingen og søknad sendes til Frithjof Hungnes på: *minvest*@*powertech.no*

Ta bort * for å sende mail. [/size]

Jeg vil nok påstå at det er en del her på forumet som er egnet til å ta på seg denne jobben, det er jo mye kompetanse og erfaring som er samlet her!  :brygging:

Fra egen erfaring så kan jeg si at i denne jobben så man lærer en del om både brygging, planlegging og teknikk.

[size=14pt]OPPDATERING: Se nederst for ny informasjon om denne stillingen fra april 2010![/size]
 
Jeg var og snakka med Christopher i dag, og skal prøvebrygge på Søndag. Litt av et system å sette seg inn i. Og et råflott hjemmemekka styrings program for punmper og ventiler :), Han kan praktisk talt brygge hjemme ifra. (Hadde det ikke vært for at ting går galt)  :ilike:
 
Det var da kjekt at det atter er en Norbrygger som blir brygger på OMB.

Gratulerer med bryggejobben, Riis'en!! :clap:
 
Tusen takk :)
Jeg skal gjøre mitt ytterste for at det skal være mulig å få seg et sjikkelig håndbrygg her i Tigerstaden.
Velkommen til åpning av julebrygget på Torsdag 4. Desember. Det er forrøvrig jomfrubrygget.  :skaal2:
 
Hei

Gratulere med jobben, det er jo helt konge. :skaal2:

Var inne og prøvebrygget selv, uka før deg. Satte en "Oslo pils".
Kunne desverre ikke gå fra nåværende jobb.


Lykke til

Hilsen Anders-ikke-misunnelig-i-det-hele-tatt
 
:) Denn pilsen du brygga blei forrøvrig vanvittig bra! Det smakte faktisk pils av den  :clap: i motsetning til noen av de andre jeg har smakt.

Brygging er fremdeles morsomst hjemme  :angel:
 
Gratulerer med bryggerjobben.  :clap: Ser frem til å smake ølet på Oslo Mikrobryggeri i fremtiden. Får du mulighet til å utfolde deg med kunstneriske friheter, eller er det faste oppsatte øltyper du må brygge?
 
Tusen takk :)
Det er vist kritisk at øllene forblir i den stilen som er satt så vi ikke skremmer kundene  ::)
Men jobber meg forsiktig inn i muligheten for å prøve noe nytt. Det nok i sesongøllet jeg har størst sjangs for gjennomslag. :)
Vi driver hele tiden og varierer humletilsettning og fintuner mesketemperatur.
 
Det gøyeste er etter min mening det med sesongsøl og juleøl/-brygg. Likevel kan man ikke bare lage hva som helst, for ølet skal jo gjerne ikke ligne en av de andre ølene altfor mye, samt at det er begrenset med alkohol-% pga avgifter og bryggoppsettet. Jeg er spent på årets julebrygg, Riis'en!  :biersmile:
 
Hei Riissen, det var en god A-IPA på mikroen igår! Rykende fersk og godt humlet :).
 
Var innom Mikroen i dag og snakket med Eline som brygger der nå. Hun skal slutte som brygger før sommeren, og det vil si at de er ute en ny brygger igjen! Mon tro om det er noen her som er interessert i å oppskalere hobbyen litt?  :brygging:
 
Fikk flere opplysninger fra Eline. Det er nå offisielt at de er ute etter en ny brygger. De som er interessert får kontakte Christopher Jerner fra OMB. Han tenkte å prøvebrygge noen dager med kandidat-bryggere, kanskje allerede i neste uke. Telefonnummeret hans er 90145132.

Lykke til til de som vil prøve seg som mikrobrygger! :)
 
Slik jeg har forstått det er det ikke den store pågangen helt ennå, så de som vil våge en sjanse kan sikkert prøve seg.  :brygging:
 
Eduard skrev:
Slik jeg har forstått det er det ikke den store pågangen helt ennå, så de som vil våge en sjanse kan sikkert prøve seg.  :brygging:

De fleste hobbybryggere har vel fast jobb og lite mulighet for  å ta en deltidsstilling på OMB, tenker jeg. Slik er det ihvertfall for meg.
 
Ikke noe å nøle med folkens!
Det vil bli gitt grundig opplæring. Det er mengder av muligheter for initiativ og kreativitet. Det utlyses i utgangspunktet som en 60% stilling, men med litt pågangsmot kan man presse denne tett oppunder 100%
Bryggeren vil så og si ene og alene stå for produksjonen fra start til slutt, så her er det store muligheter for å briljere med ølinteresse.
 
Tilbake
Topp