Oslo og Akershus mesterskap i Mørk lager, ale og IPA

Håkon Bugge

NMKomiteen
Fylkesstyre
Tradisjonen tro vil Norbrygg Oslo og Akershus arrangere to årlige bryggekonkurranser. Konkurransene er åpne for Norbrygg-medlemmer i alle fylkeslag. Tema for vårens konkurranse er Mørk lager, Mørk ale og IPA. Dette er den offisielle forumtråden for denne konkurransen.

Følgende ølstiler fra Norbryggs typedefinisjoner inngår i konkurransen:

2 Mørk lager
• 2A Wiener
• 2B Märzen
• 2C Münchener Dunkel
• 2D Mørk tsjekkisk lager
• 2E Schwarzbier
• 2F Klassisk røykøl

5 Mørk ale
• 5A Engelsk brown ale
• 5B Amerikansk brown ale
• 5C Engelsk dark mild
• 5D Altbier
• 5E Skotsk ale
• 5F Skotsk sterk ale/Wee heavy
• 5G Old ale
• 5H Engelsk barley wine
• 5I Amerikansk barley wine

6 India Pale Ale (IPA)
• 6A Engelsk IPA
• 6B Amerikansk IPA
• 6C Imperial IPA
• 6D Sort IPA
• 6E New England IPA
  • Det skal leveres to nøytrale flasker eller bokser av hvert deltakende brygg. Disse merkes med lapper som du skriver ut fra påmeldingsløsningen. Kravene til flasker/bokser er de samme som til NM.
  • Innlevering: Du kan levere inn dine bidrag i forbindelse sosial ølsmakekveld 6. mai kl. 17 - 18 på klubbhuset i Drammensveien 43. Hvis det er vanskelig, kan du poste bidragene til Finn Berger, Randsfjordlinna 340, 2730 Lunner. Bruk kun Posten, og husk å få med telefonnummer, så Finn kan få meldinger i Posten-appen. Telefonnummeret er 99647891. Fristen for postlegging er da fredag 25. april. Du kan også stikke innom Finn med ølet. Ta kontakt.
  • Bedømmingen foretas av sertifiserte øldommere i tråd med Norbryggs retningslinjer.
  • De tre beste bryggene i konkurransen – på tvers av alle aktuelle klasser – premieres med gavekort på henholdsvis 1.500, 1.000 og 500 kr hos Strømmen Hjemmebrygg. Vinnerne vil bli kontaktet og resultater og dommerskjemaer vil bli gjort tilgjengelig i etterkant. Premiering planlegges gjennomført på Oslo og Akershus sin Sommerfest medio juni.
  • Konkurransen er åpen for alle Norbrygg-medlemmer (også fra andre fylkeslag), og det er gratis å delta.
  • Hver person kan delta med til sammen maksimum tre forskjellige bidrag.
  • Dersom ikke annet er spesifisert, gjelder samme regler som for NM (regler her).
  • Påmelding i konkurransesystemet.

Sist redigert av en moderator:
Der var det litt av hvert å velge blandt, men tror ikke jeg får deltatt :confused:
Hvorfor IPA egentlig? Hadde vi ikke det i høst..

For dem som vil benytte tilbudet om å sende til meg, er fristen for innsending fredag 25. april. Da bør ølet være kommet hit så jeg får henta det seinest lørdag 3. mai. Jeg kjører inn til Oslo med ølet mandag 5., så øl som kommer hit etter helga, kan dere ikke regne med vil komme med i konkurransen.

Jeg har lagt inn adresse i den første posten i tråden her. Og vær så snill: Husk å få med telefonnummeret mitt. Da får jeg grei beskjed om hva som kommer via Posten-appen.

Tilbake
Topp