Overgang fra AGA/Sodastream til regulator fra Olbrygging.no

Hei!

Har akkurat bestilt og fått denne: http://www.olbrygging.no/products/overgang-mellom-425g-co2-og-regulator

Noen som har denne/har erfaringer?

Problemet er at den ikke ser ut til å passe AGA-flaskene mine! Får ikke skrudd flaska helt inn, den sitter bom fast med ca 4 mm igjen å skru. Dessuten er "tappen" inni hunn-delen av overgangen og pakningen like tykke. Kan ikke med min beste vilje forstå hvordan den skal kunne trykke inn "knappen" på flaska.

Mildt sagt frustrerende ...
 
Fikk en nylig jeg også. Den passer, men er usannsynlig trang. Måtte bruke rørtang for å få den på de første gangene, men så slet den seg til og ble en del lettere. Pakningen de leverer med er fremdeles for tykk, selv om de er gjort oppmerksom på det ved flere tilfeller. Bytt ut pakningen med en tynnere og finn frem rørtanga, eller returner like gjerne hele driten.
 
Forsøkte å skru inn en (tom) AGA-flaske etter å ha tatt ut pakningen. Jeg får ikke flasken lenger inn, det er 4 mm igjen.

Så det må faktisk være noe galt med produktet; gjengene passer rett og slett ikke.
 
Fikk en nylig jeg også. Den passer, men er usannsynlig trang. Måtte bruke rørtang for å få den på de første gangene, men så slet den seg til og ble en del lettere. Pakningen de leverer med er fremdeles for tykk, selv om de er gjort oppmerksom på det ved flere tilfeller. Bytt ut pakningen med en tynnere og finn frem rørtanga, eller returner like gjerne hele driten.

Så svaret ditt først nå (aner ikke hvorfor). Jeg skal prøve med rørtanga.

Hvor i all verden får man tak i pakninger som passer? Tips mottas med takk!
 
Update:

Med rørtanga har jeg skrudd av og på flere ganger, og nå har gjengene "gått seg til" (og overgangen ser ganske stygg ut pga slitasjen fra tanga). Pakningen viser seg faktisk å være passe tykk tross alt. Så nå har jeg montert full AGA-flaske på regulatoren, og det virker som en drøm.

Takk for tipsene!
 
Poenget er vel at pakningen skal være så tykk at den tetter skikkelig før tappen i overgangen åpner for gass. Hadde vært mer praktisk dersom det var mulig å bruke en fastnøkkel på den, men rørtang gjør også jobben.
 
Mulig dette kan hjelpe dere.
jeg bruker en slik på sodastream flasker http://bryggeland.no/co2-regulator-til-aga-sodastream-flaske.html

En helt enkel liten mod (biltema art: 86-3141)
http://www.biltema.no/no/Bygg/Besla...tere-og-ben/Mobelknotter-863141/?artId=863141
Jeg bruker den minste som er 72stk
det er forskjeld på aga å sodastream hodene da en av de har forsenket ventil.

Har vel også sett at den overgangen til stor ventil har invendig justering for å flytte høyden(mulig ikke alle), så den skal virke på begge flaskene.
 
Thor henning, hvilken slange broker du til denne ventilen. Jeg har koblet en som tilsynelatende skal passé, men det lekker mellom den grå slangetilkoblingen og slangen. Er litt usikker på hva jeg skal spørre etter når jeg skal ha en slange som passer
 
Jeg har samme, bruk rørtang og en gammel fille el. rundt adapteren for å ikke ødelegge den. Etter bruk så ser du at pakningen får kjørt seg, men min kom tilbake til sin originale form etter at den fikk ligge uten trykk på i 24 timer. Lurt med ekstra pakninger uansett.
 
Poenget er vel at pakningen skal være så tykk at den tetter skikkelig før tappen i overgangen åpner for gass. Hadde vært mer praktisk dersom det var mulig å bruke en fastnøkkel på den, men rørtang gjør også jobben.
Det er bare å finne frem vinkelsliperen og lage en kant på hver side, så passer en fastnøkkel ;)
 
Sist redigert:
Bryggeland svarte:"Disse fungerer kun på AGA-flasker ( står «linde» under disse), ikke sodastream eller de sodastream flaskene som har etikett som kan minne om aga sin hvor det står «filled by AGA)." Må kanskje ha overgang likevel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg kjøpte denne: http://www.ebay.com/ulk/itm/111739849109 på ebay, og i dag gikk 2 kg flaska mi tom, så jeg tenkte å teste overgangen med en sodastreamflaske fra jula. Det viste seg at den adapteren ikke passa på min regulator(Hiwi regulator).

Er det noen som kan bekrefte/linke til en regulator eller overgang som passer på "norske" regulatorer og Sodastream-flasker?
 
Tilbake
Topp